| کد خبر: 172986 |

◄ حضور دبیرکل آیمو و وزیر راه در مراسم روز دریانوردی

مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور دبیرکل آیمو و وزیر راه و شهرسازی روز شنبه 17 شهریور از ساعت ۹ الی ۱۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

تین نیوز

مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور دبیرکل آیمو و وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد. علی‌اکبر مرزبان، مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر افزود: این همایش روز شنبه 17 شهریور از ساعت ۹ الی ۱۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مرزبان در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی، اظهار کرد: ایران همگام با جامعه جهانی هرساله روز جهانی دریانوردی را با برگزاری مراسمی گرامی می‌دارد.

او ادامه داد: در سال‌جاری شاهد هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون تأسیس آیمو و شصتمین سالگرد آغاز فعالیت این سازمان به‌عنوان یکی از سازمان‌های تخصصی ملل متحد هستیم. بیش از ۳۰ سال است که مراسم روز جهانی دریانوردی گرامی داشته می‌شود و برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی در سال‌جاری از دبیرکل آیمو دعوت به عمل آمد که موردقبول او قرار گرفت و باید بدانیم که ویژگی اصلی این مراسم در سال‌جاری حضور دبیرکل آیمو در مراسم روز جهانی دریانوردی است.

مرزبان، افزود: در  مراسم روز جهانی دریانوردی، نظرات عالی‌ترین مرجع دارای صلاحیت در امر قانون‌گذاری دریایی جهانی بیان خواهد شد و در ارتباط با چالش‌ها، پیشرفت‌ها و برنامه‌های این سازمان صحبت خواهد شد. علاوه‌بر این به دلیل حضور دبیرکل آیمو در این مراسم سطح مدعوین مراسم نیز ارتقا یافته است و علاوه‌بر حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد حضور روسای ارشد ارگان‌های دریایی حاضر خواهیم بود.

او با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته‌شده برای دبیرکل آیمو هم‌زمان با حضورش در تهران گفت: قرار بر این است که دبیرکل آیمو به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و نیز وزیر امور خارجه کشورمان برود و با آن‌ها دیدار کند و در شب برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی نیز جلسه‌ای خصوصی با مدیران سازمان برگزار می‌شود.

مرزبان با اشاره به اینکه شعار سال‌جاری سازمان بین‌المللی دریانوردی «آیمو ۷۰؛ میراث ما، کشتیرانی بهتر برای آینده‌ بهتر» است، اظهار کرد: کشتیرانی بهتر تلقی می‌شود که ایمنی جان کارکنان کشتی حفظ‌شده و علاوه‌بر این ایمنی کالاها رعایت شود، همچنین سوانح دریایی به حداقل برسد و استانداردهای ساخت کشتی‌ها و کیفیت سوخت افزایش یابد. درنهایت توجه به مسائل زیست‌محیطی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که با کشتیرانی بهتر به دست می‌آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.