| کد خبر: 172957 |

◄ توضیح رئیس سازمان بنادر درباره فعالیت کشتی‌های چینی در خلیج‌فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی نوع قرارداد با کشتی‌های چینی را اجاره کامل خواند و به تشریح جزئیات آن پرداخت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی نوع قرارداد با کشتی‌های چینی را اجاره کامل خواند و به تشریح جزئیات آن پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، محمد راستاد نوع همکاری با کشتی‌های چینی را اجاره کامل اعلام کرد و در تشریح آن گفت: در حال حاضر کشتی‌های چینی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های ایران فعالیت می‌کنند و تحت تابعیت ایران هستند و شناور ایرانی محسوب می‌شوند.

او در جمع خبرنگاران گفت: سه نوع قرارداد زمانی، اجاره سفری و اجاره کامل وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در اجاره زمانی کشتی‌ها صرف نظر از ملیت در اجاره قرار می‌گیرند و دراجاره‌های سفری برای یک یا دو سفر کشتی مورد نظر اجاره می‌شود که در هر دو نوع  عمده هزینه‌ها برعهده مالک کشتی خواهد بود.

راستاد درباره قراردادهای اجاره کامل گفت: تفاوت آن با قرارداد زمانی این است که تمام هزینه‌ها مانند سوخت، آب و... برعهده مستاجر خواهد بود که می‌تواند حق پرچم را به مالک کشتی اعطا کند و آن را تحت پرچم خود در بیاورد.

او با اشاره به میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به طور کلی سازمان بنادر برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ساختار و زمینه خوبی فراهم کرده است و در حال حاضر 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پس‌کرانه‌های بنادر در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای حضور هندی‌ها در بندر چابهار مشکلی وجود ندارد و قراردادی که با هندی‌ها به امضا رسیده روال عادی خود را طی می‌کند.

راستاد اما گفت: تنها در ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی توسط هندی‌ها تاخیر ایجاد شده که آن هم در حال نهایی شدن است.

او به عدم وجود مشکل در برای پرداخت ارزی حقوق فعالان صنعت دریانوردی تاکید کرد و گفت: بنابر کنوانسیون حقوق دریانوردان که ما هم عضو آن کنوانسیون هستیم خدمه هر کشتی‌ حتی غیر ایرانی که ما میزبان آن کشتی باشیم اگر گزارشی مبنی بر عدم پرداخت حقوق داشته باشد ما موظف هستیم به آن رسیدگی کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در حال حاضر با بانک مرکزی در تعامل هستیم و خودِ خطوط کشتیرانی هم تعاملات نزدیکی با بانک مرکزی دارند و مشکل حادی در این زمینه وجود ندارد.

راستاد درباره تحریم آمریکا و خروج کشتیرانی‌ها گفت: تاکنون هیچ یک از خطوط کشتیرانی مشمول محدودیت‌های تردد ناشی از تحریم‌ها نشده‌اند و در تمام مسیرهایی که در گذشته تردد داشتند می‌توانند حضور داشته باشند.

او درباره اعمال تحریم‌ها برپوشش بیمه‌ای ناوگان ایران گفت: هنوز شرکت‌های بیمه وابسته به IG یا همان بیمه‌های جبران یا تعلیق به‌اصطلاح بیمه‌های شخص ثالث اعلام نکردند که چه تصمیمی برای پوشش ناوگان ایران پس از 17 آبان خواهند داشت. آیا این بیمه‌ها کشتی‌های ایرانی را پوشش می‌دهند یا خیر نمی‌دانیم.

راستاد در ادامه گفت: تمهیداتی پیش‌بینی کرده‌ایم که شرکت‌های داخلی بتوانند ناوگان دریایی کشورمان را بیمه کنند و از طریق پوشش بیمه‌های داخلی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.