| کد خبر: 172953 |

◄ لیلاز: مسئول بحران فعلی اقتصادی، دولت روحانی است

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: دولت روحانی در زمینه ممنوعیت ورود دلار به ایران از سوی آمریکا بسیار بی‌کفایت و بسیار بد عمل و دقیقاً پا جای پای احمدی نژاد گذاشت.

تین نیوز

یک تحلیل‌گر اقتصادی گفت: دولت روحانی در زمینه ممنوعیت ورود دلار به ایران از سوی آمریکا  بسیار بی‌کفایت و بسیار بد عمل کرد و دقیقاً پا جای پای احمدی نژاد گذاشت.

به گزارش تین‎‌نیوز، سعید لیلاز گفت: به نظر من آقای روحانی هیچ تصویر و برآورد روشنی در روز اول از موج تحریم‌هایی که به سمت اقتصاد ایران سرازیر می‌شد، نداشت و تصمیم‌هایی گرفت که به التهابات بازار دامن زد.

او  ادامه داد: مسئولیت این را من اساساً متوجه آقای روحانی می‌دانم، چون ما از ۸ یا ۹ ماه قبل مکرر به آقای روحانی هشدار دادیم که بحران در پیش است و دلار را بحران خواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: در این وضعیت فساد موجود در حاکمیت جمهوری اسلامی هم سوار بر کارشده و از کوچک‌ترین روزنه‌ها دارد برای غارت سازمان یافته منابع ملت ایران استفاده می‌کند که می‌توان در قالب ال سی‌های دروغین و واردات تقلبی ، فساد در گمرک ها، وزارت صنایع، تخصیص ارز، عدم انطباق وارداتی با ثبت سفارش دید.

لیلاز اظهار داشت: مثلا ده‌ها میلیون تن کالا در گمرک‌های کشور مانده و مردم امکان ترخیص این کالا‌ها را ندارند. اگر ترخیص می‌کردند قیمت‌ها پایین می‌آمد. از سوی دیگر واقعیت دیگر این است که صادرات نفت ما یک‌میلیون بشکه در روز کاهش پیداکرده معادل ۷۰ تا ۷۵ میلیون دلار درآمد در روز. یعنی در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار از درآمد سالانه نفتی ایران کم می‌کند. این هم اثر خود را می‌گذارد.

او ادامه داد: آتش منازعات داخلی که تجلی‌اش در بین مجلس و دولت زده بیرون و در خود دولت هم است، چیز محرمانه‌ای نیست، رفتار‌هایی که در روز سوال از آقای روحانی یا روز استیضاح وزرا می‌شود مردم وقتی این صحنه‌ها را می‌بینند آینده خود را تیره‌تر می‌بینند و سعی می‌کنند دارایی خود را تبدیل به دلار کنند.

این اقتصاددان افزود: اگرمی‌توانستیم انسجام در داخل حکومت ایجاد کنیم و از همه ظرفیت‌های ضد تحریممان باتدبیر درست استفاده کنیم و ثبات بدهیم به سیاست‌گذاری‌مان، من مطمئن هستیم نه تنها قادر به کنترل اوضاع بودیم که قیمت دلار هم پایین می‌آمد. اما با روند فعلی من فکر می‌کنم دلار به ۱۵ و ۱۶ تومان هم می‌رسد، چون دولت روحانی عملا هیچ کاری نمی‌کند و دارد تماشا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.