| کد خبر: 172923 |

◄ بیش از سه هزار کیلومتر از حریم راه‌های همدان پاکسازی شدند

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان از جمع‌آوری و معدوم‌سازی نخاله و زباله در سه هزار و 60 کیلومتر از شانه و حریم راه‌های این شهرستان خبر داد.

تین نیوز

رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، از حریم راه‌ها به‌منظور توسعه و حفظ این سرمایه‌ملی را از وظایف ذاتی عموم مردم دانست و گفت: این اقدام در چهار ماهه نخست سال جاری و به همت راهداران شهرستان انجام‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، رسول ابراهیم‌خانی هدف از انجام این اقدام را حفظ محیط‌زیست و زیباسازی حریم راه‌ها از سوی راهداران عنوان و خاطرنشان کرد: زباله‌های رهاشده از سوی مردم، رانندگان و گردشگران در حریم راه‌ها مهم‌ترین چالش و معضل زیست‌محیطی است که به دلیل اهمیت بهداشتی و سلامت جامعه علاوه بر مسئله زیست‌محیطی، معضل پاک‌سازی حریم راه‌ها از زباله نیازمند فرهنگ‌سازی است.

ابراهیم‌خانی با تاکید بر این‌که مسیرهای ارتباطی عامل بسیار مهم در رشد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هر منطقه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: وجود جاذبه‌های طبیعی در صورت تمیز بودن جاده‌ها می‌تواند عامل موثری در جهت ایمنی باشد و زیبایی جاده‌ای با رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران تأثیر مهمی بر کاهش وقوع تصادف و خسارات ناشی از آن دارد.

 رییس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، پاک‌سازی سطح راه‌ها از لاشه حیوانات را از دیگر اقدامات انجام‌شده در این مدت عنوان کرد و یادآور شد: در چهار ماهه نخست امسال همچنین 984 مورد پاک‌سازی سطح راه‌ها انجام شد.

این مسئول به برنامه‌های اجرایی مستمر این اداره کل در خصوص عملیات راهداری اشاره کرد و گفت: روکش آسفالت، اجرای خط‌کشی، نصب تابلوها و علائم، پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، شانه‌سازی، لکه‌گیری رویه راه، ریزش برداری و ساماندهی حریم و مواردی از این قبیل ازجمله عملیات و برنامه‌های اصلی عملیات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده که به‌طور مستمر در حال اجرا است.

در شهرستان همدان 115 کیلومتر بزرگراه، 30 کیلومتر آزادراه، 20‌کیلومتر راه اصلی، 145‌کیلومتر راه فرعی و 402 کیلومتر راه روستایی وجود دارد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.