| کد خبر: 172911 |

عفیفی پور خبر داد:

◄ تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون تن انواع کالا و کاهش ۵۲‌درصدی حجم واردات فرآورده‌های نفتی در بندر شهید رجایی طی پنج ماه اخیر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، با اشاره به آمار پنج‌ماهه از وضعیت عملیاتی بندر شهیدرجایی گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، بیش از ۳۲‌میلیون تن انواع کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ۲۱ میلیون و ۴۹۴ و ۵۸۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۰‌میلیون و ۵۱۲‌هزار و ۴۸۶‌تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور مدیر حجم صادرات غیرنفتی را ۱۴‌میلیون و ۴۳۲‌هزار و ۶۲۲‌تن و حجم محموله‌های ترانزیتی این‌گونه کالاها را دو میلیون و ۲۱۳‌هزار و ۳۸۳‌تن اعلام کرد و افزود: طی مدت یادشده، دو میلیون و ۹۸۷‌هزار و ۲۹۳‌تن محموله غیرنفتی وارد این بندر شد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، طی پنج ماه نخست سال جاری، یک‌میلیون و ۲۲۷‌هزار و ۶۴۴‌تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۱۵‌هزار و ۸۶۲‌تن نیز کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) شد.

کاهش ۵۲‌درصدی واردات نفتی

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، هم‌چنین از آمار عملیات نفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور نیز سخن به میان آورد و گفت: طی این دوره زمانی، ۵۹۵‌هزار و ۴۶۲‌تن فرآورده نفتی وارد بندر شهیدرجایی شد که هم‌سنجی این رقم با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر کاهش ۵۲‌درصدی است.

وی حجم صادرات این‌گونه فرآورده‌ها را سه میلیون و ۳۴۲‌هزار و ۵۹۷ تن اعلام کرد و اظهار کرد: علاوه براین، ۲۱‌هزار و ۶۵۱‌تن فرآورده نفتی، ترانزیت و شش میلیون و ۵۵۲ هزار تن نیز کابوتاژ شد.

دروازه طلایی ایران میزبان ۱۶۰۰ کشتی

عفیفی‌پور در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک‌هزار و ۶۲۷ فروند شناور به دروازه طلایی اقتصاد ایران وارد شد که از این تعداد، یک هزار و ۳۷۳ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.