| کد خبر: 172863 |

◄ حذف شورای منفعل از گردونه قیمت گذاری خودرو

روز گذشته و پس از برگزاری جلسه مشترک مجلس، خودروسازان و وزیرصنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری اعلام کرد شورای رقابت برای همیشه از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شد.

تین نیوز

اواخر سال 91 بود که با تصمیم وزارت صنعت شورای رقابت  به‌عنوان مرجع قیمت‌گذاری خودروهای داخلی انتخاب شد، این شورا آغاز کار خود مجاز به قیمت‌گذاری تمامی خودروها شد اما به تدریج و به دلایلی اختیار عمل از شورای رقابت سلب شد و هم‌زمان قیمت خودرو نیز در خودروهای داخلی 7/5‌درصد در خودروهای زیر 45‌میلیون و 9/5‌میلیون در خودروهای بالای 45‌میلیون افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌‌‌‌نیوز، سال گذشته بود که شورای رقابت با محدودیت بیش‌تری روبه‌رو شد و قیمت‌گذاری تنها خودروهای زیر 45‌میلیون تومان به این شورا سپرده شد. تلاش برای منزوی کردن شورای رقابت راه به جایی نبرد و کماکان حضور منفعل این شورا در بازار خودرو تا روز گذشته ادامه پیدا کرد.

روز گذشته و پس از برگزاری جلسه مشترک مجلس، خودروسازان و وزیرصنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری اعلام کرد شورای رقابت برای همیشه از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شد.

محمد شریعتمداری درباره حذف شورای رقابت از چرخه قیمت گذاری خودرو، اظهار داشته: بر اساس مصوبه اخیر هیات هماهنگی اقتصادی سران قوا در بندهای  4 و 5 که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، دو موضوع به روشنی بیان شده است. اولین موضوع این است که براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان تنها مرجع کارشناسی قیمت در کشور تعیین شده و برهمین اساس تمامی مراجع قانونگذاری و تعیین قیمت، مکلف هستند نظرات کارشناسی این هیات را مدنظر قرار دهند.

 ستاد تنظیم بازار مرکب از نمایندگان 9 وزارتخانه، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی است.

براساس این گزارش، با حذف شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو در کشور، یکی از مراکز تصمیم‌گیری در این بخش کم شده و تنش تا حدی در بازار فروکش خواهد کرد. شورای رقابت در چند سال اخیر تنها ساختمانی بود در محله سعادت آباد تهران که حتی از طریق تلفن هم راهی به درون آن نبود.

هرچند نبود شورای رقابت را می‌توان به فال‌نیک گرفت اما باید متظر بود و دید جایگزین آن یعنی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده که نقش تاثیرگذاری در بازار در سال‌های گذشته از او دیده نشده است، قادر است در حمایت از این تولید و مصرف کننده کاری صورت بده یا خیر؟.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.