| کد خبر: 172862 |

◄ تخلیه بار ۶ کشتی اقیانوس‌پیما مغروقه در خورموسی

وزیر راه و شهرسازی به تشریح پروژه‌های تجهیز بندر امام به حمل‌ونقل ریلی پرداخت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به تشریح پروژه‌های تجهیز بندر امام به حمل‌ونقل ریلی پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، عباس آخوندی گفت: امروز ضمن امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان، چند پروژه به ارزش 280میلیارد تومان  افتتاح  و کلنگ زنی چند پروژه به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان نیز در بندر امام خمینی  شد.

او تصریح کرد: احداث سیلوی ۵۰ هزار تُنی که امکان بارگیری مستقیم از کشتی به سیلو و از سیلو به ریل را دارد یکی  از پروژه‌های این بندر است.

وزیر راه و شهرسازی  ادامه داد: سرمایه‌گذار برای این پروژه ۱۰۰ واگن باری را که به‌صورت صد درصد تولید داخل است، وارد سیستم کرده و سفارش تولید ۲۰۰ واگن دیگر را داده که به‌زودی ۳۰ واگن آن وارد این سیستم می‌شود.

آخوندی گفت: احداث سیلوی بتنی ۱۵۰ هزار تنی ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی  دارد که به‌طور مکانیزه غلات را از کشتی به سیلو و از سیلو به قطار بارگیری خواهد کرد.

او هم‌چنین به پروژه بازسازی خطوط ریلی داخل بندر امام‌خمینی اشاره کرد و گفت: در فضای داخلی بندر، ۱۶۰ کیلومتر ریل‌گذاری داریم که این اتفاق به افزایش سهم ریل از حمل بار کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی به لایروبی این بندر اشاره کرد و گفت: امکان پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت ۴۵ هزار تنی فراهم شده است؛ با این لایروبی عمق آبخور پای اسکله از ۱۰ به ۱۲ متر افزایش یافته است ضمن اینکه هم‌زمان دو کشتی می‌توانند در آن بارگیری کنند.

آخوندی به غرق شدن ۷ فروند کشتی اقیانوس‌پیما در آبراهه خور موسی در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: تاکنون لاشه شش کشتی اقیانوس‌پیما تخلیه شده و بار کشتی هفتم نیز تا دو ماه آینده تخلیه خواهد شد تا پس از آن بتوانیم آبراهه خور موسی را بعد از ۳۰ سال پاک‌سازی کنیم.

او گفت: پس از پاک‌سازی آبراهه، لایروبی خور آغاز خواهد شد و پس از آن ظرفیت آبراهه خور موسی برای کشتی‌های اقیانوس‌پیما ایمن خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.