| کد خبر: 172854 |

احمدی زاده:

◄ هشدار در خصوص صدور مجوز بی‌رویه تاسیس شرکت‌های حمل و‌نقلی

این تعداد شرکت حملی‌و نقلی به نسبت بار موجود برای کشور لازم نبود و باعث برهم‌زدن تعادل و کوچک شدن سفره باربری‌ها شده است.

تین نیوز

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان مؤسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالای کشوری نسبت به افزایش صدور مجوز برای تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقلی هشدار داد.

حسین احمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت‌های حمل‌ونقلی، گفت: چرا سازمان راهداری تا این اندازه مجوز برای تاسیس شرکت‌های حملی و نقلی صادر می‌کند؟

او با اعلام این‌که اکنون 4500 شرکت حمل‌ونقلی در سطح کشور با مجوز سازمان راهداری در حال فعالیت است، گفت: این اندازه شرکت حملی و نقلی به نسبت بار موجود برای کشور لازم نبود و باعث بر هم زدن تعادل و کوچک شدن سفره باربری‌ها شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که مثل گذشته نسبت به تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقلی حساسیت وجود ندارد. در گذشته این‌گونه بود که حتما باید شرکتی حمل‌ونقلی شاهد شرایط کافی برای دریافت مجوز از قبیل جای کافی برای خواب و استراحت راننده، سرویس بهداشتی و فضای کافی برای پارک کامیون‌ها داشت.

او با طرح این سوال که مگر میزان حجم بار در استان تهران چقدر است که این تعداد شرکت حمل‌ونقلی وجود دارد، ادامه داد: تأسیس بی‌رویه شرکت‌های حمل‌ونقلی عامل اصلی بسیاری از مشکلات شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.
    جناب احمدی زاده.
    شما نگران کوچک شدن سفره شرکتها هستید یا اخلال در نظم حمل ونقل؟
    خدمتتان عرض کنم که اگر طبق قانون شورای عالی هماهنگی ترابری که هیچ جایگاهی برای خودمالکی کامیوندار دیده نشده است وتمام صورتجلسه های و مصوبات این شورا برشرکت محوری استوار شده باید تعدادشرکتهای حمل ونقل زیاد شود البته شرکتهای سهامی و تعاونی که کامیونداران سهامداران واقعی این شرکتها باشند.
    تناقض بین قانون و ثبت شرکتها و وضعیت موجود به وضوح قابل مشاهده است.
    باید سفره شرکتها کوچکتر شود چون سرمایه گذاران اصلی حمل ونقل کامیونداران خودمالک هستند که طبق مصوبات شورایعالی هماهنگی ترابری تابحال هیچ شرکت توانمند حمل کالایی بوجود نیامده و اکثر شرکتهای موجود فقط نفش دلال بین صاحب کالا و راننده را دارند واین دلالی است که مشکل بوجود اورده نه ازدیادشرکت.