| کد خبر: 172802 |

ترخیص کالا در گمرکات به حالت عادی بازگشت

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: ترخیص کالا از گمرکات کشور به حالت عادی بازگشته است.

تین نیوز

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: ترخیص کالا از گمرکات کشور به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از گمرک ایران، فرود عسگری با بیان اینکه همواره کمک کار واحدهای تولیدی به ویژه خودروسازان بودیم، ­ اظهار داشت: گمرک توانست برای مشکلات بانکی کسانی که مشکل تخصیص و تامین داشتند کالاها را به صورت درصدی ترخیص کند یعنی ۸۰ تا ۹۰ درصد محموله های وارداتی را برای خودروسازان ترخیص کردیم اخیرا هم که بحث مابه التفاوت نزخ ارز نیما و بانکی با بازار آزاد پیش آمد فعلا پرداختی به بانک صورت نمی گیرد بلکه با مراجعه به بانک عامل، تعهدی مبنی به پرداخت در ۶ ماه آینده می دهند البته در ۲۹ مرداد دولت مصوبه ای داد که مشکل تا حدودی حل و روند ترخیص در گمرک عادی شد.

وی اضافه کرد: خطوط تولید و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید با تشخیص وزارت صنعت مشمول معافیت شد که در قالب ۳۴۷۰ ردیف تعرفه کد اچ اس به ما اعلام شد که هم اکنون ما و بانک مرکزی داریم به آن عمل می کنیم طوری که وضع ترخیص خوب و مناسب شده است.

رییس کل گمرک ایران، گفت: در ابلاغ مصوبه ۲۹ مرداد از آنجا که تکلیف از ابتدا مشخص نبود ابتدا به سازمان حمایت داده شد و سپس به بانک مرکزی، قدری مشکل در ترخیص کالاها ایجاد کرد اما بلافاصله اصلاح صورت گرفت و ما هم چهارشنبه گذشته به گمرکات ابلاغ کردیم.

عسگری افزود: از طرفی چون وزارت صنعت، کد اچ اس را به گمرک و بانک مرکزی ابلاغ کرد مشکل خاصی اکنون در ترخیص کالاها از گمرک وجود ندارد. وی افزود: آماری که از گمرکات گرفتم ترخیص کالا در گمرکات به حالت عادی بازگشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.