| کد خبر: 172801 |

ایجاد پنجره واحد الکترونیک به کمک مالزی

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت مالزیایی کُر اکسلرنت باهدف ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد کشور در تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تین نیوز

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت مالزیایی کُر اکسلرنت باهدف ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد کشور در تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این تفاهم‌نامه به امضای مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «آنتونی کالسینا» مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت، رسید.

مشاوره، تحقیق، تحلیل، طراحی، تدوین معماری و مدل مفهومی پنجره واحد خدمات شهروندی، گردشگری و کسب‌وکار در مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش و ماکو با استفاده از تجربیات خارجی ازجمله موضوعات این قرارداد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این آیین بر ضرورت خلق فرصت‌های جدید در مناطق آزاد با استفاده از فناوری روز دنیا تاکید کرد و گفت: با تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور، امکان ایجاد زیرساخت‌ها، بر اساس پنجره واحد خدمات الکترونیک در این مناطق فراهم می‌شود.

بانک افزود: باهدف ایجاد دولت الکترونیک، پنجره واحد خدماتی مناطق آزاد فعلی بر اساس زمان‌بندی قرارداد مستقر و مناطق آزاد جدید نیز در چارچوب این سامانه الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود.

به گفته مشاور رییس جمهوری، قرارداد امروز فضا را برای خلق فرصت‌های جدید فراهم می‌کند و ذینفعان و فعالان مناطق آزاد نیز می‌توانند همه خدمات سازمان‌های مناطق آزاد را در قالب پنجره واحد بدون اتلاف وقت و واسطه‌گری دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت نیز گفت این شرکت همه نیازهای مناطق آزاد برای ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک را برآورده می‌کند.

کالسینا پنجره واحد را موتور توسعه مناطق آزاد توصیف کرد و ادامه داد: قوانین و مبانی اداری و بوروکراسی‌های رایج با ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک حذف و همه خدمات قابل ارائه به مخاطبان، در یک سامانه واحد جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: در مناطق آزاد ایران قابلیت تعامل و همکاری با مناطق آزاد دنیا وجود دارد و ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک می‌تواند گام نخست در این راه مهم و حیاتی باشد.

این مدیر مالزیایی ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور و اجرای این پروژه شاهد موفقیت روزافزون در مناطق آزاد ایران باشیم.

شرکت کر اکسلرنت یکی از شرکت‌های مشاوره تحویل دیجیتال مالزی است که در طرح‌های مشابه کشورهای دیگر نیز مشارکت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.