| کد خبر: 172788 |

◄ حمایت تولید داخلی لاستیک برای ناوگان جاده‌ای

تولید داخلی لاستیک برای ناوگان جاده‌ای حمایت می‌شود.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: ناوگان باری و مسافری حمل‌ونقل جاده‌ای ایران به ترتیب حدود 340‌هزار و 15‌هزار دستگاه کامیون و اتوبوس و نیاز ماهیانه آن حدود 100‌هزار حلقه لاستیک است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، عبدالهاشم حسن‌نیا ادامه داد: با توجه به سطح مصرف بالای این کالا نیاز است وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های دیگر مانند بانک مرکزی نسبت به تامین ارز دولتی تخصیص‌یافته اقدام کنند.

هم‌اینک معضل و گرفتاری اصلی کامیون‌دارن تامین لاستیک است لذا باید به فکر تامین این قلم کالا در ماه‌های آینده باشیم. هم‌اکنون این موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس‌شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، همچنین گفت: راهداری دستگاه تامین‌کننده لاستیک نیست اما انجمن‌های کامیون‌داران و رانندگان آمادگی دارند در صورت تامین ارز و همکاری دستگاه‌های مربوطه نسبت به واردات لاستیک جهت رفع کمبود و کاستی تولیدکنندگان داخلی اقدام کنند.

 وی هم‌چنین به افزایش قیمت قطعات یدکی برای کامیون‌داران اشاره و بیان کرد: حدود 150‌هزار کامیون و اتوبوس در کشور بالای 25‌سال عمر دارند که به دلیل همین طول عمر بالا استهلاک و مصرف لوازم‌یدکی بیشتری نسبت به ناوگان نو دارند.

وی افزود: صنعت داخلی قادر به تولید بخش زیادی از این لوازم‌یدکی به‌ویژه قطعات پرمصرف هست و لازم است دستگاه‌های متولی تصمیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای حمایت از این تولیدکنندگان اتخاذ کنند.

وی بر تشدید نظارت بر شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نیز تاکید و بیان کرد: در جهت جلوگیری از اخذ کمیسیون بیشتر توسط شرکت‌ها و دیگر تخلفات و ارتقا خدمات به کامیون‌داران برگزاری کمیسیون بررسی تخلفات ماده 11 و 12 توسط ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور در دستور کار این سازمان قرارگرفته است.

روزانه به‌طور متوسط هشت میلیون سفر در طول 230‌هزار کیلومتر جاده‌های کشور انجام می‌شود که 600‌هزار مورد آن به‌وسیله خودروهای سنگین اعم از کامیون و اتوبوس صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.