| کد خبر: 172772 |

شرط زمانی در پرداخت ارز دانشجویی لغو شود

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در نظر گرفتن محدوده زمانی برای تهیه ارز دانشجویی پذیرفتی نیست، خواستار لغو این شرط شد.

تین نیوز

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در نظر گرفتن محدوده زمانی برای تهیه ارز دانشجویی پذیرفتی نیست، خواستار لغو این شرط شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به تعیین تکلیف ارز دانشجوی و اینکه اگر دانشجویان تا 31 شهریورماه اقدام به دریافت آن نکنند باید ارز را به نرخ بازار آزاد تهیه کنند، گفت: دانشجویان ایرانی بسیاری در کشورهای مختلف در حال تحصیل بوده و روی ارز 3هزار و 500 هزارتومانی حساب باز کرده‌اند‌ و برنامه‌ریزی‌های خود را براساس این میزان از ارز برای زندگی در خارج ایران در طول سال‌های تحصیلی انجام داده‌اند اما به یک‌باره با ارز بالای 10 هزار تومان روبه‌رو شده که این به معنای از هم پاشیدن دوره تحصیل آن‌هاست.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دولت باید میزان مشخص و قابل قبولی را برای ارز دانشجویی در نظر بگیرد که خوشبختانه این کار را کرده است، اما در نظر گرفتن محدوده زمانی برای تهیه آن قابل‌درک و پذیرفتی نیست.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی همچنین توضیح داد: تمامی ترم‌های تحصیلی دانشگاه‌های سراسر جهان هم‌زمان و در یک فصل خاص آغاز نمی‌شود بنابراین زمان‌بندی پرداخت ارز به دانشجویان مطابق با سال تحصیلی ایران برای تحصیل در کشورهای خارجی به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست لذا دولت باید این شرط را در پرداخت ارز به دانشجویان لغو کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اضافه کرد: وزارت علوم باید با رایزنی با بانک مرکزی شرایط را در این زمینه ارتقاء و روند توزیع ارز دانشجویی به دانشجویان را تسهیل و مشکل زمان‌بندی در پرداخت ارز دانشجویی را رفع کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مطابق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، ارز دانشجویی بابت نیم‌سال اول تحصیلی سال ۲۰۱۸ و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ قابل پرداخت بوده و پس از تاریخ مورد اشاره ارز دانشجویی به نرخ بازار و از طریق دو بانک پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.