| کد خبر: 172749 |

◄ مشکلات بسته حمایتی دولت از گردشگری

معاون گردشگری کشور از پرداخت مالیات صنف گردشگری در زمان پیک سفر خبر داد در حالی که فعالان این حوزه آن را بی‌فایده می‌دانند.

تین نیوز

معاون گردشگری کشور از پرداخت مالیات صنف گردشگری در زمان پیک سفر خبر داد؛ در حالی که فعالان این حوزه آن را بی‌فایده می‌دانند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، محمد محب‌خدایی درباره  بسته حمایتی که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جهت ارائه به دولت تدوین کرده‌ است، گفت: در بسته حمایتی هم موارد مالی و هم موارد قانونی در نظر گرفته شده ‌است.

او افزود: قرار نیست در این بسته دنبال تغییرات خاصی باشیم؛ بلکه به‌عنوان‌مثال مهلتی برای پرداخت مالیات داده می‌شود بدون آنکه جریمه‌ای لحاظ شود و در نهایت زمانی که به فصل اوج سفر رسیدیم در آن زمان مالیات‌ها را بپردازند.

این مقام مسئول گفت: تا چند روز آتی نیز جلسه‌ای با بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری برگزار خواهد شد.

خدایی اذعان داشت: برای آنکه در این بسته حمایتی نکته‌ای از قلم نیفتد، قرار است در چند روز آینده جلساتی نیز با بخش خصوصی داشته باشیم تا به یک نتیجه‌گیری کلی برسیم و سپس بسته حمایتی مدنظر برای ارائه به دولت تقدیم شود.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران در اینباره گفت: بسته حمایتی زمانی معنی حمایت می‌گیرد که به موضوعاتی مانند کاهش هزینه‌های سوخت مانند آب، برق و گاز و معافیت مالیاتی در ارزش‌افزوده و عملکرد  اقدامات بهینه‌ای صورت گیرد.

او ادامه داد: علاوه بر این، استفاده از منابع مالی کم‌بهره و دریافت وام از سوی صندوق توسعه ملی نیز به بخش خصوصی در زمینه گردشگری کمک ارزنده‌ای خواهد کرد. بهبود مشکلات نرخ ارزی و تفویض اختیارات نیز بسیاری از فعالان حوزه را سرپا نگه می‌دارد.

 ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز با اظهار بی‌اطلاعی از محتوای چنین بسته‌ای گفت: بسته‌ای که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌عنوان بسته حمایتی مطرح می‌کند، نه کسی از هویت آن اطلاع دارد و نه محتوای آن و آن‌ها هنوز نمی‌دانند مشکل گردشگر ورودی چیست.».

 او ادامه داد: مسئولان باید به دنبال راهی باشند تا به دنیا نشان دهند ایران امنیت دارد. مهر نزدن به پاسپورت کافی نیست. توریستی که تصور کند ایران امن نیست، در پاسپورتش مهر بخورد یا نخورد برایش فرقی نمی‌کند و اساسا وارد کشور نمی‌شود.

پورفرج تصریح کرد:  تا زمانی که سرمایه‌گذار خصوصی نداند که می‌تواند در این زمینه ورود کند و به سوددهی هم برسد، این موضوعات بی‌فایده‌ است. همین آژانس‌ها، هتل‌ها و... که باقی‌مانده‌اند نیز ورشکست شده‌اند و به نظر می‌رسد دیگر معافیت‌ها، بخشودگی‌ها و... مفید نخواهد بود.

او گفت: ارائه یارانه، وام‌های بدون سود یا با سود ۴درصد، نگرفتن عوارض شهری از سوی شهرداری در زمان ساخت‌وساز هتل‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری و... را ازجمله راهکارهایی می‌داند که می‌تواند به کمک این حوزه بیاید.

پورفرج به‌ضرورت معافیت از مالیات تاکید کرد و افزود: تا زمانی که سازمان میراث‌فرهنگی از افراد باسابقه و مطلع در حوزه گردشگری مشورت و راهنمایی نگیرد، وضع به همین منوال باقی خواهد ماند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران  ادامه داد: یکی از بهترین راه‌ها را ارائه خدمات برای برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و رویدادهای بین‌المللی است  چون تا زمانی که ایران به‌عنوان یک کشور ناامن شناخته شود هیچ‌کدام از این فعالیت‌ها تاثیر مثبتی بر عملکرد گردشگری کشور نخواهد گذاشت.

هادی شیرازی، دبیر جامعه تورگردانان ایران نیز گفت: این بسته را نمی‌توان به‌عنوان بسته حمایتی تلقی کرد.

او افزود: باید از تجربه سایر کشورها که دچار بحران‌های گوناگون شدند و توانستند خود را نجات دهند استفاده کنیم. سپس سرمایه‌گذاری در تبلیغ امنیت ایران برای گردشگران صورت گیرد

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.