| کد خبر: 172735 |

◄ بقای شرکت های مسافری ریلی تهدید شده است

بخش مسافری ریلی با تغییرات نرخ ارز دچار زیان انباشته شده و برای بقای خود نیازمند حمایت دولت است.

تین نیوز

یک عضو کمیته ریلی اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب گفت: بخش مسافری با افزایش نرخ ارز برای تامین قطعات مورد نیاز ناوگان خود دچار مشکلات جدی شده است.

به گزارش تین نیوز، اصغر ضیایی ادامه داد: افزایش 10 درصدی قیمت بلیت های مسافری نیز نتوانسته باری از دوش شرکت های مسافری بردارد چراکه هم زمان قیمت قطعات نیز بالا رفته است.

ضیایی با اشاره به وابستگی 80 درصدی تامین قطعات به ارز افزود: با افزایش نرخ ارز هزینه اجاره لکوموتیو نیز بالا رفته و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، عملاً ادامه حیات شرکت های مسافری تا بیشتر از دو سه ماه دیگر ممکن نیست.

این عضو کارگروه ریلی اتاق بازرگانی تصریح کرد: بخش مسافری ریلی در شرایط پیش از اعمال فشارها و تحریم ها نیز زیان ده بود و تغییرات سریع اقتصادی مزید بر علت شد تا ماهیت وجودی آنها عملا به زیر سوال برود.

ضیایی از دولت خواست که در این زمینه به بخش مسافری کمک کند و تاکید کرد: اگرچه گران شدن بلیت هواپیما، مسافران به استفاده از حمل ونقل ریلی ترغیب کرده است اما با عدم توانمندی شرکت ها برای تامین قطعات و هزینه های جاری بیم ورشکستگی کامل آنها می رود.

مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان اضافه کرد: بنگاه های حمل ونقلی کشور همگام با نوسانات ارزی در پی انطباق خود با شرایط جدید اقتصادی هستند و بنگاه های ریلیِ زیان ده که امکان ثبت سفارشات خود از سوی وزارت صنایع را نیز ندارند برای رهایی خود از این مخمصه ها، قصد برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی در آینده نزدیک را دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.