| کد خبر: 172727 |

◄ سازمان راهداری به دنبال انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

سازمان راهداری با استفاده از پتانسیل قانونی بودجه سال ۹۷ نسبت به پیگیری و تصویب انتشار ۶۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت، ۴۰۰ میلیاردتومان اسناد خزانه و تهاتر بانکی مطالبات پیمانکاران، جهت بهبود کارایی بخش‌خصوصی بهره‌ خواهد برد.

تین نیوز

سازمان راهداری با استفاده از پتانسیل قانونی بودجه سال ۹۷ نسبت به پیگیری و تصویب انتشار ۶۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت و ۴۰۰ میلیاردتومان اسناد خزانه و تهاتر بانکی مطالبات پیمانکاران، جهت بهبود کارایی بخش‌خصوصی بهره‌ خواهد برد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این مطلب گفت: کلیه اقدامات این سازمان جهت بهبود شرایط راه‌های کشور است.

شورای اقتصاد بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی پس از بحث و بررسی با انتشار اوراق مشارکت ریالی جهت طرح ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور به میزان مبلغ شش هزارمیلیارد ریال را به شرح ذیل مشروط به رعایت قوانین و مقررات ذی‌ربط و رعایت موارد زیر مورد تصویب قرارداد:

الف اولویت انتشار اوراق مشارکت ریالی با طرح و پروژه‌های مربوط به ارتقا ایمنی جاده‌‌ای کشور و بهبود رویه راه‌های مربوط به طرح ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور هست.

ب بازپرداخت اصل‌وفرع (سودهای علی‌الحساب،‌کارمزد و سایر هزینه‌ها) ناشی از انتشار اوراق مشارکت ریالی به عهده وزارت راه و شهرسازی-سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و هزینه‌های مزبور را از محل منابع داخلی خودپرداخت نماید، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مکلف است از سهم بودجه سالانه خود اعتبار لازم را در بودجه سنواتی سال ۹۷ و سال‌های بعد منظور نماید.

ج زمان انتشار اوراق مشارکت ریالی و نرخ کارمزد اوراق توسط کمیته بند «ک» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ تعیین و به تصویب خواهد رسید.

کمبود بودجه در بخش راهداری یکی از معضلاتی است که باعث افزایش تصادفات جاده‌ای و درنتیجه افزایش تلفات این بخش شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.