| کد خبر: 172707 |

در بازدید هیات آذربایجانی از بنادر شمالی ایران صورت می‌گیرد؛

◄ توسعه همکاری‌های بندری ایران و آذربایجان

استفاده از تجربیات دریایی و بندری آذربایجان زمینه توسعه اسکله رو رو ریلی شده است.

تین نیوز

هیات آذربایجانی باهدف بررسی پتانسیل و ظرفیت‌های بنادر شمالی کشور وارد ایران شدند و طی چهار روز از بنادر استان گیلان، مازندران و امیرآباد بازدید می‌کنند.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، هیات آذربایجانی که به دعوت محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی به ایران آمدند، قرار است از بنادر شمالی کشور بازدید کنند.

هیات آذربایجانی در نشست مشترک با مدیران بنادر و مسئولان استانی گیلان، مازندران و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از نزدیک با توانمندی‌های عملیاتی و ظرفیت‌های توسعه‌ای بنادر آشنا خواهند شد.

 طالح محمد زیادف؛ مدیر بنادر آذربایجان، مفتون قربان عباس‌اف؛ قائم‌مقام مدیر بنادر آذربایجان و رافائل میر داداش میر غلاف‌اف؛ مشاور ارشد مدیر بنادر آذربایجان در راس هیات آذربایجانی هستند.

هیات آذربایجانی باهدف توسعه همکاری‌ها و افزایش تجارت بین دو کشور از بنادر شمالی ایران بازدید می‌کنند.

بنا بر اعلام اداره‌کل موافقت‌نامه‌ها و توسعه بازار، هیات آذربایجانی در سفر چهار روزه خود از ایران، از ظرفیت‌های توسعه‌ای و توانمندی‌های عملکردی بنادر ایران در سواحل خزر آشنا خواهند شد.

براساس این گزارش، بخش دریایی و بندری کشور آذربایجان سابقه بسیار خوبی در حوزه ساخت و توسعه اسکله رو-رو ریلی دارد که مقرر شد در نشست‌های کاری از تجربیات و ظرفیت‌های فکری آن‌ها برای ارتقای بنادر ایران در این زمینه استفاده شود.

بازدید مقام عالی بندری و دریایی کشور آذربایجان از بندرها ایرانی حاشیه خزر در حالی انجام می‌گیرد که رژیم حقوقی دریای خزر اخیرا با امضای روسای جمهوری پنج کشور ساحلی این دریا رسیده است.

در جمهوری آذربایجان پنج بندر و پایانه باکو، هوسان، دیوبندی، سنگچال و آلات فعالیت دارند که براساس برنامه توسعه‌ای این کشور، توان عملیاتی بنادر آذربایجان تا پایان سال ۲۰۱۸ به میزان ۵۹ میلیون تن افزایش می‌یابد و برای سال ۲۰۲۰ به ۷۶ میلیون تن خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.