| کد خبر: 172695 |

◄ راه‌اندازی قطار شهری اهواز هم‌زمان با هفته دولت

قطار شهری اهواز هم‌زمان با هفته دولت در مسیر ایستگاه‌های قدس، اهواز، کارون و ماندشت راه‌اندازی شد.

تین نیوز

 این مراسم با حضور عضو هیات‌مدیره و معاون مسافری راه‌آهن ج.ا.ا، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی دیگر از مدیران استان، چهارشنبه هفت شهریورماه ریل‌باس شهری در مسیر قدس-اهواز-کارون-میاندشت افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن جنوب، در آغاز مراسم حضرت آیت‌اله موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اهواز طی سخنانی اظهار کردند راه‌اندازی این قطار در اهواز بسیار ارزشمند است و از روند کارهای اجرایی توسط راه‌آهن در شهر اهواز و خوزستان اظهار رضایت نمودند.

در ادامه سعید رسولی عضو هیات‌مدیره راه‌آهن گفت: اتوبوس ریلی اهواز باهدف مسافری و هم‌چنین گردشگری در روزهای تعطیل راه‌اندازی شد و این قطار جزو قطارهای خود کشش با چهار واگن و ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیارد ریال بود.

سپس شریعتی استاندار خوزستان، طی سخنانی بیان کرد در تلاش هستیم سهم ریل را در حمل‌ونقل خوزستان از طریق دوخطه کردن و افزایش سرعت حرکت قطارها افزایش دهیم.

عبدالکریم درویش‌زاده گفت: این ریل‌باس که با ظرفیت ۳۲۰ نفر در مسیرهای پرتردد شهری اهواز کار جابه‌جایی مسافران را در مسیر ایستگاه‌های قدس-اهواز-کارون-میاندشت و بالعکس بر عهده خواهد داشت.

ریل‌باس شهری قرار است روزانه از ساعت 30: 7 از ایستگاه قدس به سمت اهواز و سپس به سمت کارون و میاندشت حرکت کند. وی در ادامه گفت تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خوزستان، شهرداری اهواز و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی برساخت ۱۲ ایستگاه در مسیر این اتوبوس ریلی به امضا رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.