| کد خبر: 172687 |

مدیرکل راه‌آهن خراسان خبر داد:

◄ راه‌اندازی نخستین واگن ویژه جانبازان و توان ‌یابان به شبکه ریلی

درب‌های ورودى واگن ویژه جانبازان و توان یابان اصلاح و عریض‌تر و امکان تردد ویلچر از درب ورودى واگن فراهم‌شده است.

تین نیوز

افتتاح هم‌زمان با هفته دولت و عید سعید غدیر خم، نخستین واگن ویژه جانبازان و توان‌یابان، چهارشنبه هفت شهریورماه سال جاری در ایستگاه راه‌آهن مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به شبکه ریلی کشور پیوست.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی‌مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: این واگن شامل یک کوپه مخصوص برای استقرار دو معلول و دو همراه و یک سرویس بهداشتی بهسازی شده برای توان یابان باقابلیت استقرار و مانور صندلی چرخ‌دار است که در مسیر مشهد-تهران و بالعکس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که درب این واگن مخصوص نیز، برای تردد صندلی چرخ‌دار بزرگ و نوسازی شده افزود: بهسازی این واگن طی سه ماه و با هزینه چهار میلیارد ریال توسط شرکت بن ریل (شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد) انجام‌شده است.

وی ادامه داد: شرکت سازنده با استفاده از تخصص و ظرفیت‌های داخلى موجود و با مساعدت و نظارت کارشناسان و متخصصان اداره‌کل راه‌آهن خراسان و حمایت راه‌آهن، اقدام به طراحى و اجراى پروژه مذکور کرده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان تشریح کرد: درب‌های ورودى واگن ویژه جانبازان و توان یابان اصلاح و عریض‌تر و امکان تردد ویلچر از درب ورودى واگن فراهم‌شده، همچنین راهروى سالن مسافرى مذکور نیز اصلاح، عریض‌تر و موانع موجود برطرف و تردد ویلچر بدون مشکل میسر شده است.

به گفته ضیایی‌مهر؛ کوپه نیز بازطراحى و توسعه داده‌شده و با پیش‌بینی و تعبیه امکانات لازم متناسب با نیازهای جانبازان و توان یابان، امکان مانور ویلچر در کوپه مهیا و استفاده مشترک این عزیزان و همراهان بدون هیچ مشکلى فراهم‌شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان اظهار امیدواری کرد: روند ایجاد کوپه مخصوص جانبازان و توان یابان در سایر قطارها و مسیرهای قطارهای مسافری شرکت بن ریل هم‌چنان ادامه یابد و سایر شرکت‌ها نیز این رویکرد را در ارائه خدمات به جانبازان و توانیابان مدنظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود، اداره‌کل راه‌آهن خراسان نیز اقدامات متعددی در راستای مواد ۲ و ۵ قانون جامع حمایت از معلولان اجرا کرده و این مهم نیز در راستای خدمت‌رسانی به مسافرین و زائرین معزز امام هشتم و حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار گرفت.

مراسم افتتاح اولین واگن ویژه جانبازان و توان یابان با حضور مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران، مدیرعامل شرکت بن ریل، جمعی از جانبازان قطع نخاع و سایر مقامات استانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.