| کد خبر: 172594 |

معاون حمل‌ونقل وزیر راه:

◄ شهرهای کوچک به‌جای تقلید، از تجربیات شهرهای بزرگ بهره‌ ببرند

بسیار مهم است که شهرهای کوچک به‌جای تقلید از برنامه‌های انجام شده در شهرهای بزرگ، از تجربیات این شهرها استفاده کنند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر را و شهرسازی معتقد است نیازی نیست شهرهای کوچک و متوسط در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری از شهرهای بزرگ تقلید کنند.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی‌زاده در توضیح این دیدگاه گفت: در حال حاضر اکثر شهرهای بزرگ کشور بیمار هستند و با مشکلاتی همچون آلودگی هوا، ترافیک ، شهرسازی و ... مواجه هستند.

وی افزود: بنابراین لزومی ندارد شهرهای دیگر بخواهند جا پای شهرهای بزرگ بگذارند و بعد از گذشت یک یا چند دهه آنها هم به شهرهایی بیمار تبدیل شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که در شهرهای بزرگ نیز اقدامات خوبی انجام شده، است اظهار کرد: بر این اساس بسیار مهم است که شهرهای کوچک به‌جای تقلید از برنامه‌های انجام شده در شهرهای بزرگ، از تجربیات این شهرها استفاده کنند.

او گفت: مدیران شهری شهرهای کوچک و متوسط می‌توانند از تجربیات مثبت شهرهای بزرگ با همکاری متخصصان و مشاوران بهره برده و از انجام اقداماتی که آثار منفی داشته و شهرهای بزرگ را به شهرهایی بیمار تبدیل کرده است، پرهیر کنند.

وی افزود: در شهرهای کوچک قدرت مانور زیادی وجود دارد چراکه هنوز بسیاری از اجزای شهر شکل نگرفته و شهرسازی انجام نشده و در بسیاری از نقاط شهر حمل‌ونقل شکل نگرفته است.

تقی‌زاده تاکید کرد: برای مثال مدیران شهری شهرهای کوچک از هم‌اکنون می‌توانند در مورد پیاده‌محور کردن شهرها  یا ایجاد سیستم حمل‌ونقل عمومی مبتنی بر دوچرخه‌ فعالیت کنند و با ایجاد مدیریت سیستم‌های غیرموتوری (پیاده و دوچرخه) حمل‌ونقل عمومی شهر خود را تعریف کنند.

وی در این مورد به تجربه شهردار یکی از شهرهای کوچک فرانسه اشاره کرد و گفت: شهردار یکی از شهرهای کوچک فرانسه، چند گروه‌ کاری برای مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک تشکیل داده بود که مورد انتقاد شورای شهر و مردم قرار گرفت.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این شهردار در پاسخ به انتقادات مطرح شده، اعلام کرد که اگر در شهری مشکل آلودگی هوا و ترافیک و خودرومحوری وجود داشت، باید به سراغ شهرداران 30 یا 40 سال پیش این شهرها رفت و از آن‌ها پرسید چرا زمانی که این مشکلات وجود نداشت فکری برای جلوگیری از آن نشد.

به گزارش تین‌نیوز، این مقام مسئول افزود: این گفته شهردار مذکور یعنی پیشگیری بهتر از درمان است و شهرهای کوچک و متوسط فرصت پیشگیری از ابتلا به مشکلات شهرهای بزرگ را دارند و می‌توانند توسعه شهرهای خود را متناسب با حمل‌ونقل عمومی انجام دهند.

تقی‌زاده یادآور شد: البته باید در نظر داشت که برای همه شهرها نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید چرا که هر شهر شرایط خودش را دارد و برای هرشهر می‌توان اصول کلان را با توجه به شرایط خاص هر شهر در نظر گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.