| کد خبر: 172593 |

هوشمند‌سازی بندر شهید رجایی آغاز شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای موفقیت‌آمیز گام نخست طرح هوشمند سازی بندر شهید رجایی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای موفقیت‌آمیز گام نخست طرح هوشمند سازی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با اشاره به برنامه‌های کلان سازمان بنادر در خصوص بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید ارتباطی برای هوشمند سازی بنادر به‌ویژه بندر شهید رجایی، اظهار داشت: امروزه ارائه خدمات به‌صورت وای فای ( WiFi ) در ادارات، سازمان‌ها و حتی اماکن عمومی به‌صورت امری واجب و ضروری تبدیل‌شده تا جایی که ارائه نکردن چنین خدماتی، به‌نوعی ضعف محسوب می‌شود.

وی افزود: حرکت به سمت هوشمند سازی تجهیزات، اماکن و بخش‌های مختلف نیاز به آماده‌سازی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم دارد که بخش عمده آن با ارائه خدمات وای فای امکان‌پذیر است.

عفیفی پور با اشاره به اینکه ارائه خدمات وای فای در کشور از مدت‌ها قبل به‌صورت جزیره‌ای اما به‌طور گسترده و جدای از هم توسط ادارات و شرکت‌ها مورداستفاده قرارگرفته است، گفت: ارائه این خدمت به شکلی فعلی بدون مدیریت لازم و مقبول، نه‌تنها گره‌گشای امور نبوده بلکه موجب ایجاد ضرر و زیان هم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، از فصل بهار سال جاری، گام نهادن در مسیر ساماندهی ارائه خدمات وای فای در وهله اول و مهیا نمودن زیرساخت‌های لازم برای هوشمند سازی در اقدام بعدی، در دستور کار بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر کشور ویترین اصلی تجارت بین‌المللی دریایی ایران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با استفاده از همکاری فنی دو اپراتور بزرگ مخابراتی کشور، چتر وایرلس بر اساس فن‌آوری نوین LTE (Long Term Evolution یا تکامل درازمدت) در بندر شهید رجایی راه‌اندازی شده است؛ جدیدترین فن‌آوری مخابراتی که سرعت دانلود بیش از ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را برای کاربران فراهم می‌نماید و آن‌ها می‌توانند بر بستر شبکه جهانی اینترنت، پیغام، عکس، ویدیو و محتواهای دیگر را دریافت و ارسال نمایند.

عفیفی پور ازجمله مزایای استفاده از چتر وایرلس در این بندر را صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مدیریت متمرکز بر کاربران و یکپارچه نمودن سامانه‌ها برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این خدمات، پوشش چتر وایرلس دستاوردهایی دیگری همچون حذف ارتباطات رادیویی فعلی، ارائه اینترنت در محوطه خشکی و دریا، تأمین زیرساخت موردنیاز برای هوشمند سازی، ارائه خدمات داده‌ای، ویدئویی و صوت با قابلیت رومینگ، امکان ردیابی خودروها و تجهیزات، با امکان به‌کارگیری تجهیزات با برندهای مختلف را به همراه دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: عمده عملیات راه‌اندازی فعالیت‌ها در زیر پوشش چتر وایرلس همراه با حفظ محرمانگی، امنیت و پایداری، مد‌نظر قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.