| کد خبر: 172555 |

نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر از فرصت مدیریت تنظیم بازار به تایرسازان خبر داد:

◄ تداوم التهاب دربازار تایرهای بایاس سایز بزرگ

محصولات داخلی در حالی‌که باید با نرخ مصوب دو میلیون 600 هزار تومان عرضه شود در بازار با نرخ چهارمیلیون و 500‌هزار تومان فروخته می‌شود.

تین نیوز

نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر از مخالفت برای واردات و فرصت مجدد به تایر سازان برای تامین نیاز تایرهای بایاس سایز بزرگ حمل و نقل جاده‌ای در جلسه تنظیم بازار خبر داد و گفت: محصولات داخلی در حالی‌که باید با نرخ مصوب دو میلیون 600 هزار تومان عرضه شود در بازار با نرخ چهارمیلیون و 500‌هزار تومان فروخته می‌شود.

احمدرضا متقی نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر در گفتگو با تین‌نیوز در خصوص نتایج جلسه تنطیم بازار که پیرامون واردات لاستیک‌های بایاس سایز بزرگ در  وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور نمایندگان سازمان راهداری، وزارت اطلاعات و روسای تشکل‌های مربوطه برگزار شد؛ اظهار داشت: از سال 94 و در راستای حمایت از تولیدات داخلی و هم‌چنین تعهد تایرسازان مبنی بر تامین لاستیک‌های مورد نیاز حمل و نقل بار و مسافر کشور واردات تایرهای بایاس و سایز بزرگ به کشور ممنوع اعلام شد.

photo_2018-08-29_16-10-15

وی در ادامه افزود: متاسفانه علی‌رغم تعهد تولیدکنندگان و با وجود افزایش قیمت محصولات داخلی، از اردیبهشت ماه سال جاری و با اتمام ذخایر تایرهای وارداتی نه تنها بازار با کمبود این سایز از تایر مواجه شد بلکه به واسطه عرضه بخش اعظمی از محصولات تایر سازان در شبکه‌های انحصاری زمینه افزایش بیش از 60‌درصدی قیمت‌ها نیز فراهم آمد.

 نایب رییس انجمن واردکنندگان تایر گفت: با توجه به افزایش روز افزون قیمت‌ها و نگرانی‌های مطرح شده در زمینه اخلال در روند حمل و نقل جاده‌ای جلسه‌ای در ستاد تنظیم بازار و در راستای رفع ممنوعیت واردات این سایز از تایر برگزار شد که متاسفانه علی‌رغم مشکلات موجود در بازار با پیشنهاد معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت مجددی در اختیار تایر سازان قرار گرفت تا با افزایش تولید و عرضه مناسب مشکلات بازار را مرتفع کنند.

متقی واردات تایر را با توجه به مشکلات تایرسازان در تامین مواد اولیه الزامی دانست و گفت: بر اساس ادعای تولیدکنندگان واردات مواد اولیه به واسطه مبادلات مالی با مشکل  همراه است و این در حالیست که در صورت امکان واردات نه تنها کم‌تر از دو هفته بازار به آرامش خواهد رسید بلکه قیمت‌ها کاهش بیش از 50‌درصدی را نیز تجربه خواهند کرد.

وی در خصوص قیمت تایرهای وارداتی و عدم رقابت پذیری در بازار گفت: هم اکنون تایرهای سایز 1224تولیدات داخلی که بیش‌ترین کاربرد را در حمل و نقل جاده‌ای دارد به همراه نوار و تویوپ  باید با نرخ مصوب دومیلیون 600 هزار تومان فروخته شود که هم اکنون در بازار با قیمت حدود چهارمیلیون 500‌هزار تومان معامله می‌شود این در حالیست که تایرهای وارداتی با قیمتی حدود دومیلیون 500‌هزار تومان امکان عرضه در بازار را خواهند داشت.

photo_2018-08-29_16-19-21

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.