| کد خبر: 172524 |

یک فعال حمل و نقلی پیشنهاد داد:

◄ راهکار جایگزین برای توزیع عادلانه لوازم یدکی بین کامیونداران

یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا پیشنهاد داد با هدف توزیع عادلانه لوازم یدکی بین کامیونداران با حداقل سود و کارمزد، تعاونی توزیعی کامیونداران تشکیل شود.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا پیشنهاد داد با هدف توزیع عادلانه لوازم یدکی بین کامیونداران با حداقل سود و کارمزد، تعاونی توزیعی کامیونداران تشکیل شود.

به گزارش تین‌نیوز، آرش جلیلی با بیان این مطلب در شبکه‌ های اجتماعی نوشت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، قیمت لوازم یدکی بیش از دلار جهش یافته و این اقلام نایاب شده است.

این راننده خود مالک گفت: در خواست فعالان بخش حمل‌ و نقل جاده‌ ای کالا این است که اقلام ذکر شده با قیمت منطقی شامل ارزش واقعی بعلاوه کارمزد به‌دست رانندگان برسد. 

او همچنین مزایای تشکیل تعاونی توزیعی کامیونداران را برشمرد و اظهار کرد: توزیع عادلانه لوازم یدکی و جلوگیری از فعالیت سوداگران فرصت طلب، آنالیز قیمت لوازم یدکی داخلی و منطقی کردن سودهای غیر منطقی و همچنین چانه‌زنی با تولید کنندگان جهت کاهش قیمت خریدهای کلی از جمله مزایای تشکیل این تعاونی است.

جلیلوند افزود: شناسایی پتانسیل‌های تولیدی و استفاده از تولیدکنندگان لوازم باکیفیت و ارزان، مذاکره با تولیدکنندگان خارجی و وارادت بدون واسطه و تخصیص ارز دولتی جهت نیازهای اساسی کامیونداران مانند سوزن و یاتاقان نیز از دیگر مزایای تشکیل تعاونی توزیعی کامیونداران است.

این فعال صنفی تاکید کرد: یافتن راه‌های منطقی انتقال وجه لوازم یدکی خارجی در شرایط تحریم، کاهش و حذف هزینه‌های واسطه‌گری در مقابله با افت ارزش پول و افزایش مقاومت اقتصادی صنف کامیوندار در شرایط تحریم نیز مزایای دیگری است که تشکیل این تعاونی می‌تواند به دنبال داشته باشد.

وی در مورد چگونگی تشکیل این تعاونی نیز گفت: برای انجام این کار نیاز به تشکیل هیئت مؤسس، انتخاب هیئت مدیره، تشکیل لیست پارتویی - لیست هشتادبیست از اولویت‌دارترین اقلام بحرانی برای کامیونداران، تشکیل ماتریس منابع تأمین و همچنین ارزیابی تولید کنندگان است. 

جلیلوند افزود: تخمین دوره تعویض لوازم و تقریب میزان مصرف لوازم یدکی کل کشور (این آیتم بسیار بحرانی است به‌عنوان مثال ممکن است صنعت حمل‌و‌نقل به‌علت فقدان یک قطعه خاص که مغفول مانده مثلا سوزن کامیون‌های اروپایی متوقف شود)، تخصیص ارز دولتی جهت واردات مستقیم لوازم از منابع اروپایی و غیره، درج آگهی در سایت‌های معتبر تریدینگ بین‌المللی مانند Alibaba و eurotruck1 و تعیین معیار و راستی‌آزمایی مصرف کنندگان بر اساس تجارب صنفی جهت توزیع عادلانه از دیگر اقدامات اساسی برای تشکیل تعاونی توزیعی کامیونداران است.

به گزارش تین‌نیوز، پیشتر و در بهمن ماه سال گذشته عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور نیز یکی از نیازهای مبرم این صنف را تشکیل تعاونی توزیعی مالکان اتوبوس ذکر کره بود.

مختار داوودی گفته بود: با تشکیل این تعاونی حداقل می‌توان برخی اجناس و قطعات یدکی با کیفیت را در اختیار صنف قرار داد و بیش از این آلت‌دست فروشندگان قطعات یدکی و دلالانی نشد که اجناس چینی و کپی را به جای جنس اصل به فعالان این صنف می‌فروشند.

وی افزوده بود: در حال حاضر  حتی یک لامپ اصل اتوبوس هم در نمایندگی‌ها نمی‌توان یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    اقای جلیلوند با سلام کامیون بنده (هوو.فراز)بخاطر نداشتن سوزن و لاستیک چند ماه خوابیده لطفا نگید سوزن کامیونهای اروپایی لطفا سوزن فراز را هم قیمت بگیرید.(ماشین چینی هزینه اروپایی)