| کد خبر: 172494 |

فعالیت در ایران مقرون به‌صرفه نبود ؟

◄ نیمه نادیده خروج ایرلا‌ین‌های خارجی از بازار ایران

چند روز گذشته بود که سه شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British airways) انگلستان، شرکت فرانسوی ایرفرانس (Air France) و شرکت هلندی کی‌ال‌ام (KLM) اعلام کردند که فعالیت و پروازهای خود را در ایران تحت تاثیر نداشتن صرفه و توجیه اقتصادی متوقف خواهند کرد.

تین نیوز

چند روز گذشته بود که سه شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (British airways) انگلستان، شرکت فرانسوی ایرفرانس (Air France) و شرکت هلندی کی‌ال‌ام (KLM) اعلام کردند که فعالیت و پروازهای خود را در ایران تحت تاثیر نداشتن صرفه و توجیه اقتصادی متوقف خواهند کرد.

به گزارش تین‌نیوز، شرکت کی‌ال‌ام در حالی اعلام کرده است که به دلایل اقتصادی قصد دارد از بازار ایران خارج شود که  در سال ۲۰۱۳ نیز یک‌بار ایران را ترک کرد، اما در سال ۲۰۱۶ پس از برجام و پایان تحریم‌های ایران مجددا در آبان ماه سال ۹۵ نخستین پرواز این شرکت هواپیمایی که یکی از پرسابقه‌ترین ایرلاین‌ها در دنیاست در فرودگاه بین‌المللی‌امام به زمین نشست. بسیاری بازگشت KLM را به‌عنوان علامت پایان تحریم‌ها در آن سال اعلام کرد‌ند که حال با گذشت حدود دو سال از حضور دوباره این شرکت هواپیمایی مجددا ایران را ترک خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس در اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از «دو سال فعالیت با بازده اقتصادی ضعیف» پروازهای مستقیمش به تهران را از ماه اکتبر سال جاری به‌صورت موقت به حالت تعلیق درخواهد آورد. 

بعد از برجام تعداد زیادی از ایرلاین‌های مطرح خارجی مجددا پروازهای خود را به ایران از سر گرفتند که براساس آمارها در سال ۹۶ حدود ۴۰ هزار و ۳۵۰ پرواز توسط ایرلاین‌های خارجی و ۴۶ هزار و ۳۰۸ پرواز توسط ایرلاین‌های داخلی انجام شد.

در سال ۹۵‌حدود ۸۲‌هزار پرواز بین‌المللی توسط ۵۱ ‌شرکت هواپیمایی خارجی و ۱۶‌ایرلاین داخلی انجام گرفت که در این میان شرکت هواپیمایی ماهان با ۱۷درصد، ایران‌ایر با ۱۳.۶، ترکیش ایرلاینز با ۸.۲ و قشم ایر با ۶.۹ درصد بیش‌ترین سهم را در پروازهای خارجی داشتند. 

چند روز پس از  اعلام این خبر اسپوتنیک در گزارشی عنوان کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم سه شرکت هواپیمایی اتحادیه اروپا برای توقف پروازهای خود به ایران استقبال کرده و امیدوار است که سایر شرکتها نیز همین موضع را در قبال ایران پیش بگیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.