| کد خبر: 17244 |

◄ پیشنهاد کاربران تین نیوز برای تامین سرمایه مورد نیاز انواع راه‌های در دست اجرا

تین نیوز |  علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور معتقد است " روش‌های مختلفی برای تامین سرمایه مورد نیاز انواع راه های در دست اجرا در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به روش‌هایی همچون BOT، BOO، فاینانس خارجی و داخلی، اوراق مشارکت، فروش سهام شرکت های دولتی، صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانک توسعه اسلامی(IDB)، بانک جهانی(WB) اسناد خزانه اسلامی، مالیات های ویژه، منابع حاصل از اصلاح قیمت ها و قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد." 
این درحالی است که برخی کارشناسان نیز دیدگاه‌هایی در این خصوص دارند و در قالب نظراتی آن را به تین نیوز ارسال کرده‌اند که در زیر می‌آید:

1- استفاده از روش BOO در ساخت راه‌ها مقدور نیست چون قانونا مالكیت راه‌ها قابل واگذاری به بخش غیردولتی نیست. 

2- استفاده از روش‌های تامین مالی مهم است. پروژه‌ها باید دسته‌بندی شوند تا معلوم شود برای هر دسته از پروژه‌ها از چه روش‌هایی می‌توان استفاده نمود. دستورالعمل عمومی برای شناخت روش‌های تامین مالی و فرآیند عملیاتی كردن هر روش و همچنین امكان تطبیق هر پروژه با هر روش تهیه شود. 

3- شركت ساخت كه پول ندارد طلب پیمانكاران را بدهد. حالا مدیر عامل شركت ساخت می‌خواهد پول پیدا كند و همه روش‌ها را تعقیب كند. بشماریم از ده روش هم بیشتر است. حالا از ایشان بپرسیم برنامه چیست؟ چگ.نه می‌توان 10 یا 15 روش را تعقیب كرد؟ شاید برنامه‌ای موجود نیست و فقط شعار است؟ اگه برنامه دارید آیا افرادش را هم دارید؟ چند نفر در شركت ساخت این كارها را قبول دارند؟ نه اصلا چند نفر این حرفها حالیشان می شود و بلد هستند؟ آیا واقعا شركت ساخت پولدار می شود؟ ایشان فکر می‌کند در دانشگاه دارد این حرف‌ها را ردیف می‌كند یا واقعا قصد انجام كاری را دارد؟ 

4-  پیشنهاد دسته بندی پروژه‌ها و تهیه دستورالعمل عمومی برای شناخت روش‌های تامین مالی و فرآیند عملیاتی كردن هر روش و همچنین امكان تطبیق هر پروژه با هر روش خوب است اما در كنارش باید سرعت عمل هم باشد نه اینكه به خاطر دقت در كار جذب سرمایه سال‌ها بگذرد و قراردادی منعقد نشود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.