| کد خبر: 172419 |

معاون شهرسازی و معماری، وزیر راه و شهرسازی:

◄ انتقال پادگان‌های ارومیه، اصفهان و خرم‌آباد به خارج از شهر

نشست خبری معاون شهرسازی و معماری، وزیر راه و شهرسازی با محور گزارش اقدامات انجام گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری در سال اول شروع به کار دولت دوازدهم در حال برگزاری است.

تین نیوز

نشست خبری معاون شهرسازی و معماری، وزیر راه و شهرسازی با محور گزارش اقدامات انجام گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری در سال اول شروع به کار دولت دوازدهم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد سعید ایزدی با تأکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولان در برابر اذهان عمومی، گفت: احیای طرح سرزمین از طریق اقدام مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور بعد از قریب به سه دهه از انجام اقدامات موازی با هدف تدوین سند آمایش توسعه کشور، یکی از اقداماتی است که در این مدت به انجام رسیده است.

وی افزود: در همین رابطه به زودی سندی را ارائه می‌کنیم که بیش از سه دهه برای تدوین آن تلاش شده است.

ایزدی به این موضوع پرداخت که ارتقای جایگاه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به عنوان بالاترین مرجع سیاست‌گذاری در حوزه توسعه شهری و سرزمینی با تأکید بر تمرکز بر سیاست‌گذاری و طرح موضوعات کلیدی توسعه در شورای عالی و پرهیز از روزمرگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به بحث مهم معماری در کشور پرداخت و گفت: متأسفانه بحث معماری به شدت مورد غفلت قرار گرفته که با تأکید مقام عالی وزارت این مهم نیز با جامعه هنرمندان با جدیت دنبال شده که در نهایت به انضباط شهری خواهیم رسید.

ایزدی تصریح کرد: تهیه طرح جامع سرزمین و ارتقای جایگاه شورای‌عالی شهرسازی و معماری به عنوان بالاترین مرجع سیاست‌گذاری توسه شهری و سرزمینی تدوین شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: تصویب بازآفرینی کنار رودها، شناسایی بناهای شاخص، ساماندهی روستاهای واقع در حریم شهرها، توجه به توان ظرفیت اقلیی در تهیه طرح‌های توسه و عمران، نهادینه‌سازی رویکرد عدالت در طرح‌ها، دعوت از نمایندگان حرفه و صنف مهندسان مشاور، ایجاد فضای مشارکت و گفت‌وگو با حرفه‌مندان، تجدید نظر در ساختار و فرآیند برنامه ریزی و طرح‌ریزی شهری، توجه به ارتقای کیفی معماری از جمله بخش‌های دیگری از سخنان معاون وزیرراه و شهرسازی که به آنها اشاره شد.

معاون معماری و شهرسازی وزیرراه با اشاره به پیگیری و اجرای جابه‌جایی پادگان‌ها با تاکید رهبر معظم انقلاب از انتقال پادگان‌های ارومیه، اصفهان و خرم‌آباد با همکاری ارتش خبر داد و گفت: شهروندان در این سه شهر از این پس صاحب عرصه عمومی می‌شوند.

ایزدی با بیان این مطلب که موضوع جنجالی جابه‌جایی پادگان 06 تهران نیز در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود، ابراز داشت: متاسفانه در موضوع واگذاری اراضی دولتی برای بهسازی و نوسازی شهری دستگاه‌های ذی‌ربط از سال 88 به این سو همکاری خوبی نداشته اند،‌ در حال حاضر اراضی 31 استان برای واگذاری به وزارت راه و شهرسازی مشخص شده است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه با اشاره به جلوگیری از ساخت و ساز مال‌ها در کشور، گفت: خوشبختانه می‌توان این نوید را داد که علاوه بر پرونده‌های جدید به پرونده‌های گذشته نیز در این رابطه رسیدگی می‌کنیم. در این راستا یک پرونده 4هزار موردی و یک پرونده 446 موردی در حال رسیدگی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.