| کد خبر: 172412 |

◄ 3 فرودگاه ترکیه، میزبان بیشترین گردشگر اروپایی‌

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از مقاصد توریستی مسافران اروپایی، سه فرودگاه بدروم، آنتالیا و دالامان ترکیه در میان چهار مقصد، دارای بیش‌ترین رشد سفر گردشگران قاره سبز قرار دارند.

تین نیوز

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از مقاصد توریستی مسافران اروپایی، سه فرودگاه بدروم، آنتالیا و دالامان ترکیه در میان چهار مقصد، دارای بیش‌ترین رشد سفر گردشگران قاره سبز قرار دارند.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس این آمار فرودگاه ازمیر نیز به عنوان چهارمین فرودگاه ترکیه با هفت درصد رشد در رتبه پانزدهم بیش‌ترین رشد قرار گرفته و در بین فرودگاه‌های کوچک‌تر، فرودگاه کوچک آلانیای ترکیه رشد ترافیک ۶۷درصد از مبادی اروپایی داشته است. فرودگاه Gazipasa آلانیا در ماه جولای سال جاری ۱۸۹ هزار مسافر ورودی داشته در حالی که در جولای ۲۰۱۷ بیش از ۱۱۶هزار مسافر را پذیرش کرده بود. این فرودگاه در سال ۲۰۱۷ در مجموع پذیرای بیش از هشتصد هزار مسافر بوده است.

در حالی کشور ترکیه یکی از مقاصد گردشگری اروپایی‌ها است که در 2017 بیش از 2.5 میلیون گردشگر ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند به تعبیر دیگر ترکیه اولین مقصد گردشگران ایرانی در سال گذشته میلادی بوده است.

ترکیه با تمام مشکلات و بحران‌هایی که در سال گذشته میلادی داشته، پذیرای 32 میلیون گردشگر بود که بر اساس اعلام مرکز آمار ترکیه، درآمد گردشگری این کشور در سال گذشته میلادی را با ۱۸٫۹ درصد افزایش، ۲۶‌میلیارد و ۲۸۳‌میلیون دلار بوده است.

ترکیه در ماه جولای 2017 با افزایش روزانه 283 عدد پرواز، بیش‌ترین سهم در رشد ترافیک هوایی در اروپا را به خود اختصاص داده این در حالی است که در سال‌های اخیر ترکیه سریع‌ترین رشد را در صنعت هوانوردی جهان داشته و  طی 10‌سال گذشته صنعت هوانوردی جهان 5.6‌درصد رشد داشته، اما رشد ترکیه در این زمینه 14 درصد بوده است.

photo_2018-08-28_09-51-08

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.