| کد خبر: 172387 |

◄ انتقاد از اعلام خبر آزادسازی قیمت خودرو توسط رئیس شورای رقابت

اعلام خبر بازنگری و افزایش قیمت خودرو در برنامه سیما توسط رئیس شورای رقابت به معنای مجوز دولت برای جهش قیمت، دامن زدن به التهابات قیمتی بازار و از بین بردن امنیت روانی مصرف‌کنندگان خودرو بود.

تین نیوز

در نشست خبری شبکه دو که هفته گذشته در مورد التهاب بازار خودرو برگزار شد، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از بررسی افزایش قیمت خودرو در این شورا خبر داده بود که این خبر موجب شد که قیمت خودرو در بازار به‌شدت افزایش یابد؛ به‌طوری‌که قیمت پراید به حدود 40میلیون تومان رسید.

رمضان‌علی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعلام خبر بازنگری و افزایش قیمت خودرو در برنامه سیما توسط رئیس شورای رقابت به معنای مجوز دولت برای جهش قیمت، دامن زدن به التهابات قیمتی بازار و از بین بردن امنیت روانی مصرف‌کنندگان خودرو بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سبحانی‌فر گفت: نظام عرضه و تقاضا به‌صورت طبیعی تعیین‌کننده قیمت کالا و خدمات است؛ اما به‌دلیل غیرعادی بودن وضعیت تولید، صنعت و اقتصاد کشور نمی‌توان این قاعده اقتصادی را پیاده کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: بازار تولید، توزیع و مصرف خودرو باید حتماً کنترل شود؛ اما مدیریت بازار به این معنا نیست که رئیس شورای رقابت  در برنامه خبری سیما از احتمال بازنگری و افزایش چندباره قیمت خودرو سخن بگوید. شرایط اقتصادی و وضعیت بازار خودرویی کشور به‌گونه‌ای نیست که بتوان از افزایش قیمت صحبت کرد.

او افزود: بخشی از قیمت خودرو متأثر از مواد اولیه و قطعات خودرویی است که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود علاوه‌بر آن به‌دلیل داخلی بودن سایر مواد اولیه موردنیاز خودروسازان از قبیل پتروشیمی، فولاد و مس، قیمت این اقلام متأثر از نوسانات نرخ ارز نیست که بخواهد بهانه‌ای برای افزایش قیمت خودرو باشد، حتی کاهش قیمت برخی از این مواد مثل فولاد موجب کاهش هزینه تولید هر دستگاه خودرو در این بخش می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.