| کد خبر: 172383 |

◄ فرودگاه هندورابی مجوز محیط زیست ندارد

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست از احداث فرودگاه جزیره هندورابی بدون اخذ مجوزهای زیست‌محیطی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست از احداث فرودگاه جزیره هندورابی بدون اخذ مجوزهای زیست‌محیطی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، شهرام فداکار گفت: فرودگاه جزیره هندورابی در شرایطی آغاز به فعالیت کرده است که مجوزهای زیست‌محیطی لازم را از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست دریافت نکرده است.

او افزود: اما نظر محیط‌زیست این است که نباید ساخته می شد که درنهایت این فرودگاه در طرح جامع جزیره هندورابی پابرجا ماند و درنهایت بدون مجوز محیط‌زیست فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل سواحل و تالاب‌های ساحلی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تصویب ارائه طرحی جامع  از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر توسعه جزیره هندورابی گفت: این طرح با تایید موازین زیست‌محیطی به تصویب هیئت دولت رسیده است.

فداکار افزود: در ساخت موج‌شکن‌های اسکله تفریحی هندورابی  به دام انداختن تعداد زیادی مرجان  از مهم‌ترین ایرادات زیست‌محیطی این پروژه است.

او تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش نیز به‌منظور رفع این مشکل اقدام به جابه‌جایی تعدادی از مرجان‌های به دام افتاده به منطقه‌ای در نزدیکی آن کرد.

مدیرکل سواحل و تالاب‌های ساحلی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست به کاهش طول‌موج شکن‌ها و بازوها در راستای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی در جزیره هندورابی نیز اشاره کرد.

فداکار اظهار کرد: قراراست با انجام مذاکرات لازم با سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به تعیین حریم پناهگاه حیات‌وحش جزیره هندورابی واقع در آب‌های ساحلی این جزیره اقدام شود بدین ترتیب از ورود گردشگران به منطقه تحت حفاظت محیط‌زیست در جزیره هندورابی جلوگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.