| کد خبر: 172253 |

استیضاح وزیر اقتصاد/بهادری: چرا یک نفر ۴۵ هزار سکه می خرد و مالیات هم نمی دهد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: امروز وزارت اقتصاد توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را ندارد و اقتصاد کشور هیچ گونه تئوری مشخصی ندارد.

تین نیوز

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: امروز وزارت اقتصاد توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را ندارد و اقتصاد کشور هیچ گونه تئوری مشخصی ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: شأن وزارت اقتصاد در کابینه به عنوان هماهنگ‌کننده چند اداره تقلیل یافته است؛ هرجایی از متخصصان استفاده نکرده‌ایم، آسیب آن را دیده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز وزارت اقتصاد توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را ندارد و اقتصاد کشور هیچ گونه تئوری مشخصی ندارد؛ وزیر  اقتصاد نمی‌تواند تئوری‌پردازی کند و سیاست‌های اقتصادی دولت را هماهنگ کند.

عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آقای کرباسیان چرا این پست را پذیرفتید و چرا در اردیبهشت ماه امسال که وضعیت ارز آن گونه شد، از مردم عذرخواهی نکرده و استعفا ندادید؟ آیا می‌دانستید اگر این نقدینگی را به درستی کنترل کرده بودید، امروز این گرانی‌ها را نداشتید؟

بهادری خاطرنشان کرد: آیا می‌دانید بانک‌های شما با تحمیل عقود یک جانبه فقط در سود واحدهای تولیدی شریک می شوند و در شرایط ضرر آنها را به سمت ممنوع الخروجی هدایت می‌کنند؟

وی افزود: امروز واحدهای تولیدی از یک طرف گرفتار بانک‌های شما هستند و از طرف دیگر گرفتار واحدهای مالیاتی، اما چرا یک نفر ۴۵ هزار سکه می خرد و مالیات هم نمی دهد!؟

نماینه مردم ارومیه در مجلس خطاب به مسعود کرباسیان اظهار داشت: علیرغم اینکه شما انسان خوش برخورد و خوش منشی هستید اما لباس وزارت اقتصاد به شما نمی آید. هنوز تحریم‌ها شروع نشده، این وضعیت اقتصادی را داریم وای اگر تحریم‌ها آغاز شود.

بهادری از نمایندگان خواست تا با رأی موافق به استیضاح کرباسیان زمینه را برای اصلاح شرایط اقتصادی و پیگیری اقتصاد مقاومتی هموار کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.