| کد خبر: 172015 |

علوی:

◄ گرانی سوخت نظر مجلس نیست/حمل‌و‌نقل عمومی باید ارزان شود

وقتی بلیت هواپیما به دلیل افزایش نرخ ارز 2 تا 3 برابر گران می‌شود و از طرفی حمل‌ونقل ریلی بی‌کیفیت است و بلیت اتوبوس در مسیرهای خارجی 3 برابر می‌شود مردم وسیله شخصی را برای سفر انتخاب می‌کنند .

تین نیوز

نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح گرانی سوخت با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای را مخالف نظر کمیسیون عمران مجلس دانست.

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای، گفت: گران شدن سوخت به عنوان راهکار حل تصادفات جاده‌ای اثر بخشی نخواهد داشت.

او گفت: تا زمانی که هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی را کاهش ندهیم هم‌چنان استفاده از خودروی شخصی برای سفر اولین انتخاب مردم خواهد بود.

علوی ادامه داد: وقتی بلیت هواپیما به دلیل افزایش نرخ ارز 2 تا 3 برابر گران می‌شود و از طرفی حمل‌ونقل ریلی کیفیت چندان بالایی ندارد و قیمت بلیت اتوبوس در مسیرهای خارجی 3 برابر می‌شود مردم وسیله شخصی را برای سفر انتخاب می‌کنند.

علوی تأکید کرد که کمیسیون عمران مجلس با گران شدن سوخت مخالف است و ادامه داد: گرانی در بخش حمل‌ونقل باعث شد که از مسئولان  مربوطه بخواهیم در کمیسیون عمران مجلس حاضر شوند و پاسخگوی این حجم افزایش قیمت در بخش حمل‌ونقل باشند.

بر این اساس مسئولانی از بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و صنعت و معدن باید پاسخگوی گرانی‌های اخیر قیمت بلیت در بخش حمل‌ونقل هوایی و احتمالاً سایر شقوق حمل‌ونقل باشند.

او هم‌چنین در خصوص تشکیل فراکسیون ایمنی در مجلس، گفت: آقای محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درصدد تشکیل این فراکسیون است و در کنار کمیسیون عمران تلاش زیادی برای تشکیل این فراکسیون دارند.

علوی در خصوص آیین‌نامه مجلس برای تشکیل فراکسیون، گفت: برای هر موضوع مهم و موضوعاتی که نیازمند پشتیبانی هستند می‌توانیم فراکسیون تشکیل دهیم. فراکسیون‌ها باهدف پیگیری مطابات مردم در حوزه‌های مختلف و مهم تشکیل می شود مثل فراکسیون اشتغال و تولید که باهدف تقویت اشتغال و رفع ابهامات تشکیل شده است.

وی معتقد است که مجلس در راستای کاهش تصادفات در بخش حمل‌ونقل لازم است که فراکسیون ایمنی را تشکیل داده و خواستار پاسخگویی مقامات در این فراکسیون باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.