| کد خبر: 171982 |

◄ توقف 50 درصدی اتوبوس‌های سامانه پنج بی.آر.تی

افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران بابیان این‌که حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهر است از توقف 50 درصدی اتوبوس‌های سامانه پنج بی.آر.تی در پارکینگ‌ها گلایه کرد.

تین نیوز

افشین حبیب‌زاده، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران بابیان این‌که حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهر است از توقف 50 درصدی اتوبوس‌های سامانه پنج بی.آر.تی در پارکینگ‌ها گلایه کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حبیب‌زاده صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از امکانات موجود را همواره جزء وظایف شورا و شهرداری دانست و گفت: 23 مرداد از سامانه پنج شرکت واحد اتوبوس‌رانی بازدید کردم و با توجه به کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی و فرسوده بودن ناوگان اتوبوس‌رانی مشاهده کردم از تعداد 122 دستگاه اتوبوس این سامانه با دلایل مختلف بیش از 50 درصد اتوبوس‌های این سامانه در توقفگاه متوقف هستند.

عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه طبق مشاهداتم تعداد 20 اتوبوس بی.آر.تی به گفته عوامل سامانه به علت وضعیت خاص جغرافیایی منطقه پنج و فرسودگی قابلیت استفاده ندارند، گفت: بااین‌حال به مدت دو سال زیر برف و باران و آفتاب قرار دارند و این درحالی است که کمبود اتوبوس در خطوط دیگر اتوبوس‌رانی شهر تهران مشهود است.

او بابیان اینکه مشاهدات عینی‌ام نشان‌داد که 29 اتوبوس این سامانه به علت نقص فنی در توقفگاه هستند، گفت: علاوه‌بر این تعداد 16 اتوبوس نیز در تعمیرگاه بودند و با یک حساب سرانگشتی می‌توان پی برد که عملاً 50 درصد اتوبوس‌های این مرکز غیرفعال بودند و این درحالی است که می‌شد جلوی هدررفت این امکانات را گرفت.

حبیب‌زاده بابیان اینکه تعداد 33 اتوبوس جابه‌جایی کودکان استثنائی و معلولین متعلق به بخش‌خصوصی، از خردادماه و با پایان یافتن سال تحصیلی در توقفگاه‌ها بدون هیچ استفاده‌ای مانده‌اند، گفت: می‌توان از ظرفیت این اتوبوس‌ها در تقویت ناوگان حمل‌ونقل استفاده کرد که متأسفانه مغفول مانده است.

او بابیان اینکه از 1189 اتوبوس تندرو تعداد 552 دستگاه به دلایل مختلف متوقف هستند، گفت: از شهردار تهران می‌خواهم که هر چه زودتر مشکل این اتوبوس‌ها را رفع کند تا بتوانیم کمبود حمل‌ونقل عمومی را رفع کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.