| کد خبر: 171871 |

برنامه‌ریزی برای حضور موثر در اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر از برنامه‌ریزی جهت آمادگی هیات ایرانی برای حضور موثر در یک صدمین اجلاس بین‌المللی کمیته ایمنی دریانوردی خبر داد .

تین نیوز

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر از برنامه‌ریزی جهت آمادگی هیات ایرانی برای حضور موثر در یک صدمین اجلاس بین‌المللی کمیته ایمنی دریانوردی خبر داد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده با بیان اینکه  مهمترین کمیته سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)‌ با عنوان یک صدمین کمیته ایمنی دریانوردی (MSC۱۰۰) از ۱۲ الی ۱۶ آذرماه ۱۳۹۷ در مقر سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن برگزار خواهد شد، گفت: تجربه موفق هیات ایرانی در اجلاس‌های قبلی کمیته ایمنی دریانوردی خصوصا در اجلاس  شماره ۹۸ با مطالعه و مشارکت در مباحث ۱۲۲ سند و اجلاس ۹۹ با مشارکت در مباحث ۱۳۲ سند؛ همچنین تهیه بازنگری طرح آموزش امنیت دریانوردی، منجر به  ایجاد انتظار مشارکت فعال کارشناسان ایرانی در مسائل فنی از سوی اعضا و هیات مدیره  اجلاس شده است.

به گفته وی، این کمیته به منظور آمادگی شرکت در اجلاس از هم اکنون  با برگزاری مستمر جلسات تخصصی و دعوت از خبرگان دریایی در حال تلاش برای تهیه مستندات و مطالب علمی جهت حضور شایسته  در یکصدمین  اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی در آذرماه سال جاری است.  

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام مدیرکل امور دریایی، در برنامه ریزی این کمیته سه کارگروه فنی   به شرح ذیل پیش بینی شده است:

الف) کارگروه استانداردهای هدفمند برای ساخت کشتی های جدید (GBS)  که به مبحث طراحی و پیشنهاد  ارتقای استانداردهای فنی و ایمنی ساخت شناورها می پردازد. لازم به ذکر است با توجه به تجارت موفق کارشناسان  ایرانی در این کمیته نمایندگان جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اعضاء فعال و موثر این کارگروه  شناخته شده اند.  

ب) کارگروه کشتی های هوشمند خودکار (MASS)‌ که به مبحث طراحی، ساخت، استانداردهای ایمنی، قوانین راهبری و حقوقی، امنیت، تکنولوژی و بکارگیری کشتی های بزرگ تجاری رادیو کنترل، هوشمند و بدون  سرنشین  می پردازد و در جلسات  کارشناسی آمادگی جهت شرکت در اجلاس مذکور مقرر شد باتوجه به جدید بودن  این بحث در دنیا،  مراکز آموزشی و تحقیقاتی و دانشگاهی کشور مطالعات مبحث را آغاز و نماینده جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه  این مطالعات  در کارگروه  مذکور مشارکت فعال داشته باشد.  

ج) کارگروه بررسی استانداردهای دریانوردی شناورهای غیر کنوانسیونی در آبهای قطبی که به نظر می رسد به لحاظ منطقه جغرافیایی موضوع کمیته و ارتباط کم مبحث با منافع ملی کشور نیاز به مشارکت فعال هیات ایرانی در این کارگروه  نیست. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.