| کد خبر: 171571 |

◄ چرا صرافی‌ها ارز ندارند؟

رییس هیات موسس کانون صرافان از امتناع صرافان برای خریدوفروش ارز پس از گذشت شش روز از اعلام بسته جدید ارزی خبر داد و دلایل آن را تشریح کرد.

تین نیوز

رییس هیات موسس کانون صرافان از امتناع صرافان برای خریدوفروش ارز پس از گذشت شش روز از اعلام بسته جدید ارزی خبر داد و دلایل آن را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبر آنلاین، اصغر سمیعی گفت: در شرایط کنونی شاید تنها صرافی‌های بانک‌ها و 50 صراف بزرگ کشور قادر به خریدوفروش ارز هستند.

او در ادامه گفت: بالاخره صراف باید چیزی برای فروش داشته باشد، اغلب صرافان در حال حاضر ارزی برای فروش در اختیار ندارند یا به‌عبارت‌دیگر نخریده‌اند.

سمیعی با تاکید بر عادی نبودن بازار ارز گفت:  بخشنامه ارزی ابهام‌های فراوانی دارد و از سوی دیگر معاملات در سامانه نیما معاملات کلان است و اغلب صرافان قادر به ورود به این حجم کلان معاملات نیستند.

او تشریح کرد: به‌عنوان مثال درهم در پارت‌های 20 تا 50 میلیونی عرضه می‌شود و پرداخت این مبلغ برای صراف عادی بسیار سنگین است.

رییس هیات موسس کانون صراف ادامه داد: رقم‌های خرد هم به‌صورت حواله‌ای بین بانک‌هاست و خریدوفروش آن کارکردی ندارد.

 ابهامات بسته ارزی، بالا بودن حجم معاملات در سامانه نیمایی وعدم ثبات بازار ارز سبب شد صرافی‌ها هنوز وارد عمل نشوند و ابتکار عمل همچنان در دست غیر مجازها و دلالان کنار خیابان باشد.

 قیمت ارز در حال حاضر 10 هزار و 400 تومان است اما فعالان حاشیه خیابان به قیمتی که مشتری می‌خواهد ارز را می‌دهند، گاهی کسی حتی 10 هزار و 500 تومان هم حاضر است برای خرید پرداخت کند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.