| کد خبر: 171550 |

یک کاربر تین‌نیوز مطرح کرد:

◄ تاثیرات مثبت اتصال شبکه ریلی ایران به عراق در رونق خط ریلی کرمانشاه

هرچند برخی کارشناسان، احداث مسیر ریلی 93 کیلومتری همدان - ملایر را موجب رونق راه‌آهن کرمانشاه می‌دانند، اما یک کاربر تین‌نیوز معتقد است؛ خط ریلی کرمانشاه، زمانی به بهر‌ه‌وری کامل می‌رسد که با امتداد یافتن آن و اتصال به خسروی، شبکه ریلی ایران به عراق متصل شود.

تین نیوز

هرچند برخی، احداث مسیر ریلی 93 کیلومتری همدان - ملایر را موجب رونق راه‌آهن کرمانشاه می‌دانند، اما یک کاربر تین‌نیوز معتقد است؛ خط ریلی کرمانشاه، زمانی به بهر‌ه‌وری کامل می‌رسد که با امتداد یافتن آن و اتصال به خسروی، شبکه ریلی ایران به عراق متصل شود.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش یکی از کاربران این شبکه خبری در مورد راه‌آهن کرمانشاه نوشته بود: طولانی بودن مسیر و زمان زیاد قطار برای رسیدن از کرمانشاه به تهران باعث می‌شود تا همچنان جاده اولویت مردم باشد.

او تاکید کرده بود: به لطف اتوبان‌های خوب همدان، با اتوبوس از کرمانشاه در حدود 6 ساعت می‌توان به تهران رسید اما با ریل شاید این سفرحدود 10 ساعت به طول بینجامد پس هیچ دلیلی وجود ندارد که مسافر ریل را انتخاب کند.

وی افزوده بود: راهکار جلوگیری از شکست راه‌آهن کرمانشاه احداث مسیر ریلی 93 کیلومتری همدان - ملایر  است چراکه درصورت احداث این مسیر فاصله دسترسی از کرمانشاه به تهران به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت و می‌تواند با جاده رقابت کرد. همچنین برای دسترسی به عراق نیز زمان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. 

پس از انتشار این خبر در تین‌نیوز، یکی دیگر از کاربران این شبکه خبری در پاسخ به این دیدگاه نوشت: راه‌آهن کرمانشاه وقتی به بهر‌ه‌وری کامل می‌رسد که با امتداد یافتن آن و اتصال به خسروی، شبکه ریلی ایران به عراق متصل شود.

وی در ادامه پیام خود افزود: در این صورت حجم عمده بار و مسافر درحال تردد بین ایران و عراق، جذب این مسیر خواهد شد و این خط به یکی از پرترافیک‌ترین محورها تبدیل می‌شود.

یکی دیگر از کاربران نیز در مورد رونق خط ریلی کرمانشاه نوشت:در مورد راه‌آهن غرب کشور اگر به سابقه و تاریخچه این خط مراجعه شود، مشخص خواهد شد، راه غرب به‌عنوان یک خط بین‌المللی از سمنگان اراک به مرز خسروی و در نهایت در خاک عراق به بندر لازقیه سوریه مرتبط می‌شود و هدف از ایجاد آن دسترسی راحت و امن زائران عتبات عالیات و تکمیل جاده ابریشم ریلی است که در سال 1369 قرار بر این شد که ایستگاه ملایر هم با یک خط آنتنی به همدان و سنندج وصل شود. 

این کاربر تین‌نیوز خاطرنشان کرد: اما در مورد مسافت ریلی کرمانشاه به تهران از طریق اراک و یا همدان که البته هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است و در صورت اجرا هم تفاوت معنی‌داری نخواهد داشت می‌توان گفت عزیمت قطارهای کرمانشاه از طریق خط ملایر همدان به تهران و مشهد باعث رونق این مناطق می شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 3 0

    رونق منطقه غرب کشور با چند پروژه شتاب میگیرد
    1-اتصال همدان به ملایر
    2- اتصال همدان به تاکستان
    3- اتصال کرمانشاه به مرز خسروی
    4-اتصال ساوه به قم
    تعدادی از نمایندگان بنا به دلایل کاملا شخصی بهدنبال تغییر این مسیرها هستند که البته وزارت راه هم متاسفانه بخاطر فرار از استیضاح با نظر نمایندگان همراهی می کند