| کد خبر: 171533 |

◄ ریل‌گذاری گمرک تا راه‌آهن قم در هفته دولت

مدیرکل راه‌آهن قم از مراحل پایانی زیرسازی اتصال ریلی اداره‌کل گمرک قم به ایستگاه گار مانوری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن قم از مراحل پایانی زیرسازی اتصال ریلی اداره کل گمرک قم به ایستگاه گار مانوری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محسن اعتماد مراحل پایانی زیرسازی اتصال ریلی اداره کل گمرک قم به ایستگاه گار مانوری این استان که 93 میلیارد ریال هزینه دارد، رو به اتمام است و بنا داریم از هفته دولت ریل‌گذاری را شروع کنیم.

او به تعهد اداره کل گمرک تعهد برای انتقال سالانه دو میلیون تن بار از جاده به ریل اشاره کرد و گفت: اتصال سیلوی قم به ایستگاه قطار ساوه آهن بااعتبار حدود 180 میلیارد ریال از دیگر طرح‌های راه‌آهن قم است.

او به اتمام 60‌درصدی زیرسازی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به ریل اشاره کرد و گفت:  برای ادامه طرح حدود 270‌میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا سالانه سه‌میلیون تن بار از این منطقه به نقاط مختلف کشور از طریق راه‌آهن جابه‌جا شود.

مدیرکل راه‌آهن قم درباره علت کاهش تردد قطار قم - تهران  گفت: حرکت این قطار در هر روز به شش‌رام افزایش یافته بود، ولی به دلیل کاهش تعداد مسافر ادامه روند کار منطقی نبود و به چهار رام کاهش پیدا کرد.

اعتماد از آمادگی افزایش قطار حومه‌ای قم -تهران به‌روزی 10‌رام  به‌شرط استقبال مردم خبر داد و گفت: جابه‌جایی هر مسافر در این مسیر 180 هزار ریال برای راه‌آهن هزینه دارد درحالی‌که هر نفر 40‌هزار ریال بابت این مسیر پرداخت می‌کند.

او به حرکت  روزانه سه رام قطار مسافری کوپه‌ای قم- مشهد با ضریب اشغال بیش از 90‌درصد اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال بالا از قطار مشهد، قطارهای ملایر، کرمانشاه و اراک به مشهد از 15‌مردادماه جاری از ایستگاه محمدیه به ایستگاه مرکزی منتقل‌شده است.

مدیرکل راه‌آهن قم هم‌چنین با اشاره به مشکلات ایستگاه محمدیه، گفت: طرح بهسازی ایستگاه محمدیه به روستای شورآب به طول 15‌کیلومتر و بااعتبار 42‌میلیارد ریال سه روز پیش آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

اعتماد افزود: طرح توسعه ساختمان ایستگاه قم بااعتبار 60‌میلیارد ریال، احداث کارخانه تعمیر دیزل در ایستگاه گار، تجهیز زیرگذر ایستگاه قم به رمپ‌برقی و احداث زیرگذر برای ریل راه‌آهن در بلوار کارگر بااعتبار پنج میلیارد ریال از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.

او هم‌چنین گفت: آمار جابه‌جایی ریلی مسافران در قم  نسبت به مدت مشابه پارسال 31.5‌درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه‌آهن قم  تصریح کرد: میزان بارگیری 96‌درصد و میزان تخلیه کالا در چهارماهه نخست سال نسبت به سال گذشته 19‌درصد افزایش داشته است.

اعتماد در ادامه با اشاره به لزوم اتصال چشمه‌های بار به راه‌آهن، گفت: سالانه 19‌میلیون تن بار از مناطق مهم باری قم جابه‌جا می‌شوند که  فرصت خوبی برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از آلودگی هوا با انتقال بخشی از این میزان بار از سطح جاده به ریل است.

او در ادامه گفت: بر اساس اعلام سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، هر تُن کیلومتر بار که از جاده به‌روی ریل منتقل شود، 40‌سی‌سی بنزین صرفه‌جویی خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: امسال  با افزایش 89‌درصدی بیش از هشت میلیون تن کیلومتر بار از طریق ریل راه‌آهن استان جابه‌جاشده است بنابراین بیش از 320‌هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.