| کد خبر: 171503 |

◄ بلاتکلیفی بیش از 80هزار تاکسی فرسوده متقاضی نوسازی

درحالی‌که 81هزار متقاضی در سامانه نوسازی تاکسی ثبت‌نام کرده‌اند، از ابتدای سال‌جاری تاکنون تنها 307 تاکسی نو تحویل متقاضیان شده است. علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اعلام این خبر دلیل آن را توقف ارائه خودرو از سوی خودروسازان اعلام کرد.

تین نیوز

درحالی‌که 81هزار متقاضی در سامانه نوسازی تاکسی ثبت‌نام کرده‌اند، از ابتدای سال‌جاری تاکنون تنها 307 تاکسی نو تحویل متقاضیان شده است. علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اعلام این خبر دلیل آن را توقف ارائه خودرو از سوی خودروسازان اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، قنادان در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مهم در تاکسیرانی نوسازی ناوگان است، اظهارکرد: در سال ۹۵، ۱۱هزارو ۶۰۰ خودرو در قالب طرح ملی وزارت کشور نوسازی شدند و در سال ۹۶ این تعداد به ۴۴۰۰ خودرو رسید.

او بابیان اینکه یکی از دلایل کاهش نوسازی در این سال این بود که خودروسازها به‌دلیل عدم انجام تعهدات گمرک، نوسازی خودروهای فرسوده را متوقف کرده بودند، گفت: در سال ۹۷ نیز ۱۴ هزار خودروی فرسوده مشمول نوسازی شدند و در این سال برنامه این است که حداقل ۱۰ هزار خودرو نوسازی شوند.

قنادان تصریح کرد: خودروهایی که بیش از ده سال سن دارند و فرسوده هستند منوط به اینکه موفق به گرفتن معاینه فنی شوند حق تردد در سطح شهر تهران را خواهند داشت.

او افزود: یکی از اقداماتی که سال گذشته انجام شد این بود که ۶۸۲ مینی‌بوس از چرخه حمل‌ونقل خارج و تبدیل به تاکسی شد.

قنادان در پایان تصریح کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵، ۸۶۰۰ خودرو تعویض کاتالیست شده‌اند، ولی تعویض کاتالیست‌ها از سال گذشته متوقف شد و علتش این بود که دو سری مناقصه برگزار کردیم اما هیچ‌کس شرکت نکرد. امسال نیز دوباره مناقصه برگزار کردیم و قصد داریم که ۲۰۰۰ کاتالیست را تعویض کنیم. مشکل اساسی ما در این زمینه تأمین قطعه است.

با توجه به آلودگی هوای کلان‌شهرها نوسازی ناوگان عمومی و همچنین نسب تجهیزات کاهنده آلایندگی مانند کاتالیست و فیلتر دوده از اهمیت خاصی برخوردار است که متأسفانه به‌دلیل افزایش نرخ ارز و برخی مشکلات داخلی این پروژه‌ها فعلاً متوقف‌شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.