| کد خبر: 171490 |

◄ حذف ارز گردشگری خودتحریمی صنعت هوایی است

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران به لزوم از خطر حذف مسیر هوایی ایران برای ایرلاین های خارجی خبر داد و علل آن را تشریح کرد.

تین نیوز

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران به لزوم از خطر حذف مسیر هوایی ایران برای ایرلاین های خارجی خبر داد و علل آن را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رضا اباذری گفت: اگر فکری به حال صنعت هوانوردی و مسافری کشور نکنیم، به‌زودی موج سینوسی منفی در میزان مشارکت ایرلاین‌های خارجی و حتی داخلی ایجاد می‌شود.

او تاکید کرد: این خودتحریمی یقینا اثرات مخربی در گردشگری ورودی خواهد داشت و به‌شدت حجم سفر گردشگران خارجی را کم خواهد کرد، چرا که زمینه و تنوع حمل‌ونقل هوایی از بین می‌رود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران گفت: زمانی بعضی از شهروندان ارز ۵۰۰ یورویی می‌گرفتند و از مابه تفاوت آن هزینه سفرشان را تامین می‌کردند و سود ناچیزی هم به‌دست می‌آوردند، اما سفر خارجی که فقط ترکیه، دبی و یا گرجستان نیست، سفر خارجی همه دنیا را در بر می‌گیرد و آن ارز دولتی که تعیین کرده بودند برای سفرهای جدی‌تری که به نقاط دورتری انجام می‌شد، اصلا کافی نبود.

او گفت: ما باید برای خانوار ایرانی شرایط سفر را فراهم کنیم، اما با این تصمیم بخش زیادی از مسافران مقاصد خارجی خود را از دست می‌دهند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران تصریح کرد: باید از حالا جلوی این خودتحریمی را بگیریم، جریانی که مشاغل وابسته به صنعت هوانوردی را از جمله خدمات فنی و مهندسی، کترینگ، هتل و تجهیزات وابسته به آن را نیز در معرض خطر قرار داده است.

اباذری اظهار کرد: ما فکر می کنیم گرانی دلار، درآمد صنعت گردشگری را دو برابر می‌کند که شاید این اتفاق در کوتاه مدت رخ دهد، اما در میان مدت اگر برای این خودتحریمی فکری نکنیم، اوضاع بدتر می‌شود.  

او توضیح داد: وقتی نرخ بالا می‌رود، تقاضا کاهش می‌یابد و به دنبال آن، تعداد پروازها کم یا در برخی مسیرها کامل کنسل می‌شود و به نقطه‌ای می‌رسیم که در برخی مسیرهای هوایی، حتی یک پرواز هم نخواهیم داشت.

او در ادامه گفت: انتظار می‌رود کاهش تقاضا، این شرکت‌های هواپیمایی را که در روز چند پرواز دارند به سمتی هدایت کند که در مرحله نخست تعداد پروازهای خود را کاهش دهند و به مرور و درصورت ادامه روند کاهشی درخواست‌ها، مسیر ایران را حذف کنند. این اتفاقی است که قبلا در مسیر هوایی اربیل عراق تجربه شده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران گفت: در این شرایط دیگر برای مسافر خارجی به‌صرفه نیست که به ایران بیای در نتیجه توجیه برقراری خط هوایی با ایران را نیز برای ایرلاین‌های خارجی از بین می‌رود.

اباذری افزود: اولین انتظار از دستگاه های دولتی، تهیه و اجرای بسته حمایتی سفر است تا به کسب و کار گردشگری رونق دهد، این‌طور نباشد که دلار ۱۰۰‌تومان ارزان‌تر شود و بگویند اوضاع رو به بهبودی رفته است، تعریف بسته حمایتی کاملا مشخص است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.