| کد خبر: 171485 |

◄ رشد ۱۸ درصدی حمل بار در راه‌آهن جنوب

راه‌آهن جنوب کشور در چهار ماه ابتدای سال جاری رشد ۱۸‌درصدی در حمل بار را تجربه کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن جنوب، با اشاره سیاست شرکت راه‌آهن مبنی برافزایش حجم حمل‌ونقل بار و جابه‌جایی مسافر و درآمدزایی ناشی از آن، گفت: طی چهار ماه ابتدایی سال ۱۳۹۷، درمجموع حمل‌ونقل بار در این منطقه سه میلیون و ۶۴۲ هزار و ۳۹۷ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال رشد ۱۸‌درصدی داشته است.

به گزارش روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده افزود: همچنین در مدت مذکور، تناژ بارگیری منطقه جنوب، یک‌میلیون و ۴۳۴ هزار و ۶۱۷ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰‌درصد رشد داشته است.

درویش‌زاده ادامه داد: میزان حمل بار در این منطقه در پایان سال ۹۲، ۵‌میلیون‌تن بوده و در پایان سال ۹۶ به بالای ۹‌میلیون و ۲۵۰‌هزار تن رسیده است.

وی میزان تخلیه بار در این چهار ماهه را دو‌میلیون و ۲۰۷‌هزار و ۷۸۰ میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد: این رقم نشان‌دهنده رشد ۱۷‌درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل (۱۳۹۶) است.

به گفته مدیرکل راه‌آهن جنوب این منطقه در تن کیلومتر مرزی ۱۵‌درصد و در تن کیلومتر مبدا-مقصد ۲۰‌درصد رشد داشته است.

تردد ۱۴ رام قطار حومه‌ای

از سوی دیگر وی تعداد قطارهای حومه‌ای در منطقه جنوب را ۱۴ رام قطار عنوان و گفت: پنج قطار برون‌استانی در این مجموعه قرار دارد که سه قطار از مبدا خوزستان به تهران و دو قطار ازمبدا خوزستان به مشهد سیر می‌کند.

درویش‌زاده با اشاره به سیر یک‌بار در هفته قطار فدک از مسیر خوزستان به تهران، افزود: در‌کل ظرفیت قطارهای این ناحیه دررفت و برگشت خارج از استان چهار هزار و ۶۸۰ نفر است.

وی تشریح کرد: هشت رام بندر امام، چهار رام اندیمشک و دو رام خرمشهر، مسیرهای قطارهای حومه‌ای را تشکیل می‌دهند که طی چهار ماه امسال ۲۳۳ هزار و ۳۰۷ نفر مسافر را جابه‌جا کرده و ورودی قطار سراسر نیز طی این مدت، ۱۹۰ هزار و ۳۲۳ نفر مسافر و خروجی ۲۰۷ هزار و ۶۵۵ نفر بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.