| کد خبر: 171479 |

◄ شروع طرح استانداردهای ٨٥گانه خودرو از دی‌ماه

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه برنامه‌های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی‌شود، گفت: کیفیت یک سرمایه‌گذاری است و سخت‌گیری ما منجر به توقف نیست.

تین نیوز

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه برنامه‌های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی‌شود، گفت: کیفیت یک سرمایه‌گذاری است و سخت‌گیری ما منجر به توقف نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر،  در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در مورد استانداردهای ٨٥گانه خودرو، شروع این طرح را از دی‌ماه امسال دانست و افزود: در حال‌ حاضر برنامه ما برای همان هشتادوپنج استاندارد است و شروع به بازرسی می‌کنیم اگر ظرف مدت معینی برنامه زمان‌بندی خودروسازان را داشته باشند، طرح را پیش‌بینی کنید. البته خودروسازان باید برنامه خود را اعلام کرده و بر طبق آن پیش روند.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان مسئول قطعاتی هستند که به‌صورت تقلبی بوده و بر روی خودروها نصب می‌شوند. قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری هستند.

او درخصوص خودروهای پاک گفت: سازمان محیط‌زیست مسئول است.

پیروزبخت در پاسخ به پرسشی درخصوص وضعیت کیفیت بنزین گفت: در فصل گرم سال از کلان‌شهرهایی که باید بنزین یورو٤باشد، نمونه‌برداری می‌کنیم و در آینده گزارش پایش کیفیت بنزین در این حوزه و در این فصل سال را اعلام خواهیم کرد.

او ادامه داد: نمونه‌هایی که از کلان‌شهرها برداشت کردیم در آزمایشگاه‌های سازمان و وزارت نفت آزمون خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به پرسشی درخصوص بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت به‌منظور پایش نحوه عرضه بنزین و نازل‌های سوخت گفت: در روزهای تعطیل و آخر هفته اخیر بازرسی از جایگاه‌های سوخت صورت گرفته و مدام بازرسی هم صورت می‌گیرد. البته در ماه‌های اخیر شکایت‌ها کمتر شده؛ ولی نازل‌ها کنترل می‌شود.

به‌نظر می‌رسد در زمینهٔ استانداردهای خودرویی، بار دیگر سازمان ملی استاندارد عقب‌نشینی خواهد کرد متأسفانه تحریم‌ها بهانه جدید مسئولین برای مافیای صنعت خودرو است.

در روزهای اخیر برخی شهروندان از اختلاط بنزین و آب در برخی جایگاه‌ها گزارش می‌دهند که هنوز هیچ واکنشی از طرف وزارت نفت، پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان ملی استاندارد در این مورد اتفاق نیفتاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.