| کد خبر: 171454 |

◄ نصب چهار سامانه توزین در حین حرکت خودروهای باری در زنجان

سه دستگاه در حال حاضر در محورهای آزادراه زنجان – قزوین و باند شمالی و جنوبی محور زنجان – خرمدره نصب‌شده است و چهارمین دستگاه در محور زنجان – بیجار مستقر خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، گفت: سه‌دستگاه WIM سامانه توزین حین حرکت، در محورهای مواصلاتی زنجان نصب ‌شده‌اند که قادرند به‌صورت آنلاین بار خودروهای سنگین را وزن‌کشی کرده و با اطلاعات ثبت‌شده در بارنامه خودروهای باری تطبیق دهند و هرگونه مغایرت را به پلیس اعلام کنند و راه‌اندازی چهارمین دستگاه نیز در محور زنجان – بیجار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان افزود: براساس برنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و در راستای جلوگیری از فرسودگی راه‌ها به علت عبور بارهای غیرمجاز 65‌دستگاه توزین در حال حرکت در جاده‌های کشور نصب می‌شود که سهم زنجان در این میان چهار دستگاه است.

وی تصریح کرد: سه دستگاه در حال حاضر در محورهای آزادراه زنجان – قزوین و باند شمالی و جنوبی محور زنجان – خرمدره نصب‌شده است و چهارمین دستگاه در محور زنجان – بیجار مستقر خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، بیان کرد: در شرایط فعلی و با استفاده از این سامانه این امکان فراهم می‌شود که علاوه بر توزین بار خودروها به‌صورت دیجیتالی و در حال حرکت، بارنامه خودرو نیز کنترل می‌شود و در صورت مغایرت میان وزن بار خودرو با آنچه در بارنامه ذکرشده، اطلاعات خودرو به پلیس‌راه اعلام‌شده و به این تخلف رسیدگی می‌شود.

هزینه اضافه شدن هریک از این دستگاه‌ها و اتصال آن به سامانه آنلاین، حدود یک میلیارد تومان است و با احتساب راه‌اندازی سامانه توزین حین حرکت محور زنجان – دندی که در سال‌های قبل نصب‌شده بود، تعداد سامانه‌های موجود در محورهای زنجان به پنج دستگاه می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.