| کد خبر: 171449 |

◄ سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در منطقه آزاد اروند

از آذرماه سال گذشته که رواید بین ایران وعراق حذف شد 500 هزار تبعه عراقی وارد منطقه آزاد اروند شدند که در رونق هتل‌ها و بازار چه‌ها تاثیر بسزایی داشت.

تین نیوز

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به تشریح شرایط سرمایه‌گذاری و موقعیت استراتژیک منطقه آزاد  اروند پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید علی موسوی با بیان این‌که در کل کشور 7 منطقه آزاد داریم گفت: مزیت‌های منطقه آزاد اروند نسبت به 6 منطفه دیگر بیشتر است این‌جا صاحب حمل‌ونقل ترکیبی اعم از ریلی، آبی، هوایی، و جاده‌ای است و با پایتخت اقتصادی عراق (بصره) تنها 20 کیلومتر فاصله دارد.

به گفته موسوی درحالی که تولیدکننده چینی مجبور است با تحمل فاصله زیاد محصول خود را به عراق برساند. تجار ما در خرمشهر و آ بادان حتی با دوچرخه هم می‌توانند به بصره بروند.

موسوی دو بندر خرمشهر و آبادان را از فرصت‌های منطقه آزاد اروند خواند و گفت: وضعیت منطقه آزاد در سه بعد گردشگری، تجارت و صنعت با وجود این دو بندر ارتقاء یافته است. این در حالی است که وضعیت اقتصادی کل کشور مناسب نیست.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: بیش از 166 واحد فعال در دو شهرک صنعتی آبادان فعال‌اند و در سال گذشته حدود یک مییارد دلار صادرات به عراق داشتیم.

وی خبر داد که: مرز تجاری شلمچه و بندر خرمشهر دو مرز آبی است که کالا از آن به بصره صادر می‌شود.

 وی حذف روادید بین ایران و عراق را در  گسترش گرشگری و رونق کسب و کارهای کوچک در آبادان و خرمشهر موثر دانست و گفت: از آذرماه سال گذشته که رواید بین ایران وعراق حذف شد 500 هزار تبعه عراقی وارد منطقه آزاد اروند شدند که در رونق هتل‌ها و بازارچه‌ها تاثیر بسزایی داشت.

وی به تمهیدات منطقه ازاد اروند برای ورود گردشگر داخلی پرداخت وگفت: تصمیم داریم در گردشگری دریایی برنامه‌های جدید و جالبی را یرای مردم مهیا کنیم تا علاوه بر راهیان نور شاهد حضور گردشگران بیشتری در منطقه باشیم.

موسوی به مزیت سرمایه‌گذاری در اروندرود اشاره کرد و گفت: در سال 92 و با آغاز دولت تدبیر و امید 160 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اروند داشتیم که در پابان سال گذشته این رقم به هزار میلیاردد تومان رسیده است و امیدواریم با افزایش سرمایه خارجی و داخلی شاهد کاهش نرخ بیکاری در منطقه آزاد اروند باشیم.

موسوی این را هم گفت که، نرخ بیکاری دراین منطقه از  20.2 درصد به 10.7 درصد کاهش یافته است.

زیرساخت‌هایی که کامل نیست

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عبداله کعبی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: اکثر مشکلات استان‌های دریایی شبیه یکدیگر است. اما مزیت ساحل نشینی و نزدیکی در کتار آب و اهمیت آب فرصتی است که می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد.

وی با بیان این‌که لازم است توسعه زیر ساخت‌ها در خرمشهر و ابادان افزایش یابد تا شاهد جذب سرمایه گذار باشیم، گفت: روند توسعه در منطقه اروند شروع شده اما کند است.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر نقدها را بپذیریم و آستانه تحمل خود درباره نقدهای رسانه‌ای را افزایش دهیم می‌توانیم از بحران‌ها فرصت بسازیم.

وی در عین حال از جامعه رسانه‌ای کشور خواست: در حالی که جهان با تصمیمات جدید درحال فشار به ایران است رسانه‌ها نقاط قوت و پیشرفت کشور را به خوبی به گوش دشمنان برسانند.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد اروند از افزایش خدمات شهری در شهرهای ابادان و خرمشهر خبر داد و گفت: برای این‌که سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای حضور در آبادان و خرمشهر داشته باشند لازم است خدمات بهداشتی و اموزشی ارتقاء یابد.

کعبی ادامه داد: مطقه آزاد اروند می‌تواند به اقتصاد این دو شهر و افزایش کمی و کیفی زیر ساخت‌ها کمک کند. چرا که تاکنون از خزانه بیش از یک درصد به آبادان و خرمشهر تعلق نگرفته‌ است. درآمدهای منطقه آزاد 100 درصد در این دو شهر هزینه می‌شود به همین دلیل در آینده نزدیک شاهد تغییرات چشمگیری در خوزستان هستیم.

کعبی این را هم اضافه کرد: که آبادان به قطب فولادی کشور تبدیل می شود که این از مزیت‌های منطقه آزاد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.