| کد خبر: 171441 |

◄ افزایش دوبرابری قیمت بلیت پروازهای خارجی

با افزایش نرخ ارز از 4200 تومان به 8800 تومان قیمت بلیت پروزاهای خارجی 100درصد افزایش یافت.

تین نیوز

قیمت بلیت پروازهای خارجی از هفته پیش به دوبرابر قیمت سابق افزایش یافته‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، صبح روز چهارشنبه با نرخ‌گذاری دلار 8800 تومانی، قیمت بلیت‌ پروزاهای خارجی دو برابر شد.  

ایران‌ایر طبق رسم معمول به عنوان قیمت گذار پروازهای خارجی قیمت دلار که پیش از این 4200 تومان محاسبه می‌شد به 8800 تومان تغییرداد تا این گونه قیمت بلیت پروازهای خارجی با افزایش 100‌درصدی همراه شود، این قیمت تا پایان هفته مبنای محاسبه بلیت‌های خارجی قرار خواهد گرفت.

این افزایش قیمت در حالی رخ داد که با توقف ارائه ارز مسافرتی بانکی، احتمال کاهش سفرهای خارجی به شدت قوت گرفته بود و حال با افزایش قیمت پروازهای خارجی احتمال کاهش 90‍‌درصدی در صنعت گردشگری خارجی محتمل می‌نماید.

این اتفاق در حالی رخ داده که زمزمه‌های از تخلف ایرلاین‌ها در افزایش خودسرانه قیمت‌ها به گوش می‌رسد و مسئولان سازمان هواپیمایی نیز هنوز موضعی در برابر آن نگرفته‌اند، اطلاعیه یا اظهار نظر رسمی در این خصوص ابلاغ نکرده‌اند.

شنیده‌ها حاکی از آن است قیمت بلیت پرواز مستقیم و رفت و برگشت هواپیمایی ماهان به شهر میلان ایتالیا که هفته گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بود، امروز  بدون احتساب مالیات به سه‌میلیون و ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 نرخ رسمی بلیت هواپیما در مسیر مشهد- نجف- مشهد به حدود سه‌میلیون تومان، مسیر مشهد- استانبول- مشهد به حدود پنج‌میلیون و 200 هزار تومان، مسیر مشهد- دبی- مشهد به حدود سه ‌یلیون و 500‌هزار تومان، مشهد- کوالالامپور- مشهد به حدود هفت میلیون تومان و مسیر مشهد- مسقط- مشهد به حدود چهار‌میلیون تومان افزایش یافته است.

نرخ رسمی بلیت پروازهای رفت و برگشت از مشهد به نجف یا بغداد به حدود سه‌میلیون تومان افزایش یافته که این امر یکی از معضلات زائران عتبات است و قطعا تاثیر زیادی بر آن ها خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.