| کد خبر: 171369 |

◄ خلف وعده نفتی‌ها مانع فعالیت فرودگاه جم

پس از گذشت حدود سه سال از تعطیلی پروازهای فرودگاه توحید جم خبرهای از راه‌اندازی مجدد پروازها شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد به واقعیت نمی‌پیوند.

تین نیوز

پس از گذشت حدود سه سال از تعطیلی پروازهای فرودگاه توحید جم خبرهای از راه‌اندازی مجدد پروازها شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد به واقعیت نمی‌پیوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، علی‌رغم وعده‌های مسئولان به‌ویژه نفتی‌ها برای برقراری پروازهای فرودگاه جم، این فرودگاه پس از انجام چند پرواز نمادین مجددا تعطیل شده است و پروازی در آن انجام نمی‌شود.

محمد حسینی، فرماندار شهرستان جم گفت: پروازهای فرودگاه جم از اوایل سال ۹۴ متوقف شد و دو شرکت پالایش گاز فجر جم و منطقه عملیاتی نار و کنگان که تنها استفاده‌کنندگان از فرودگاه بودند، پروازهای خود را به عسلویه انتقال دادند.

او در ادامه تاکید کرد: پیگیری‌های زیادی برای راه‌اندازی مجدد پروازها طی دو سال اخیر انجام شد اما تاکنون به نتایج لازم منجر نشد.

بهمن نمازی، رییس فرودگاه شهرستان جم نیز گفت: فرودگاه جم به مدت سه سال است که به حالت تعطیل درآمده ولی در سال ۹۶ برای کارکنان پالایشگاه ۱۲ پرواز به کیش از فرودگاه جم داشتیم

او تصریح کرد: قرار بر این بود که بهمن‌ماه ۹۶ فرودگاه راه‌اندازی شود ولی با مشکلاتی که با شرکت هواپیمایی متقاضی پیش آمد نتوانستیم قرارداد ببندیم.

نمازی به تلاش برای تنظیم قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی ماهان و فارس ایر اشاره کرد و گفت: ساخت‌وسازهای اطراف فرودگاه باعث شده ‌که نتوانیم برای شب‌پروازی داشته باشیم.

او ادامه داد: در حال بررسی و هستیم. فرودگاه توحید آمادگی پرواز در ۷ روز هفته و هرروز ۵ پرواز را دارد، اما این امر مستلزم بودن مسافر و تقاضا است که شرکت طرف قرارداد متضرر نشود.

اسدالله نیکخواه، رییس شورای اسلامی شهرستان جم اظهار داشت: متاسفانه با وجود وعده‌های مکرر مسئولین امر برای راه‌اندازی دوباره پروازهای فرودگاه توحید جم ، تا به الان شاهد هیچ‌گونه اقدامی نبوده‌ایم.

علی پریشان، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر جم بیان کرد: فرودگاه توحید از طرف نفتی‌ها به‌صورت کاملا خصوصی و نه ملی مدیریت می‌شود و این امر هرگز باعث نخواهد شد مصداق توسعه یافتگی برای شهرستان جم در نظر گرفت.

او گفت: وجود فرودگاه بزرگ خلیج‌فارس عسلویه در چند کیلومتری شهرستان جم باعث شده است که شرکت فجر جم بتواند با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه کنونی پروازهای اختصاصی کارکنانش را آن فرودگاه انجام دهد و چه‌بسا نیازی به دایر بودن فرودگاهی با یک یا دو پرواز و کلی هزینه‌های اضافی نباشد.

پریشان گفت: خلف وعده زیاد از طرف نفتی‌ها، مردم و مسئولان را از راه‌اندازی دوباره پروازها ناامید کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.