| کد خبر: 171298 |

تکاور خبر داد:

◄ بهره‌برداری از ۳۷۴ میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی فارس در هفته دولت

پروژه‌های راه روستایی در شهرستان‌های مرودشت- فسا- خرامه- رستم و ممسنی می‌باشند که در این هفته افتتاح می‌شوند.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، گفت: هم‌زمان با هفته دولت طرح‌های این مجموعه در حوزه بزرگراه، راه روستایی، مسکن مهر به ارزش ۳۷۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: این پروژه‌ها شامل سه کیلومتر بزرگراه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت و احداث راه روستایی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال و تعداد ۸۹۸ واحد مسکن مهر است.

وی اذعان کرد: بزرگراه مرودشت– درودزن یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های در دست احداث این اداره‌کل هست و به دلیل حجم بالای ترافیک عبوری در منطقه و اینکه مرودشت یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در کشور و استان هست و حجم بالای تردد وسایط نقلیه سنگین برای جابجا کردن محصولات کشاورزی در این محور وجود دارد بزرگراه شدن این محور بسیار مهم و لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: طول محور مرودشت– درودزن ۴۵ کیلومتر هست که ۲۲ کیلومتر آن قبلا به‌صورت بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و عبور روی آن برقرار است و سه‌کیلومتر آن‌هم اکنون آماده بهره‌برداری است و ۲۰‌کیلومتر باقیمانده نیز در دست عملیات اجرایی است.

تکاور با اشاره به تاثیر ایجاد و تکمیل شبکه بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی و راه روستایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و استان فارس، بیان کرد: هرکجا که این زیرساخت‌ها ایجاد و تکمیل‌شده و در کنار آن حوزه حمل‌ونقل نیز تقویت‌شده است، شاهد رشد و توسعه بیشتری بوده‌ایم.

او گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این راه‌ها شاهد کاهش تصادف‌های رانندگی و روان شدن ترافیک در محورهای استان فارس باشیم.

تکاور در خصوص پروژه‌های راه روستایی قابل‌افتتاح اذعان کرد: پروژه‌های راه روستایی در شهرستان‌های مرودشت- فسا- خرامه- رستم و ممسنی می‌باشند که در این هفته افتتاح می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، در خصوص مسکن مهر گفت: ۸۹۸ واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح هست که در قالب تعاونی– تفاهم‌نامه سه‌جانبه و خود مالک می‌باشند و در شهرهای مختلف استان فارس است و تسهیلات دولتی تعلق‌گرفته ۸۹۸ واحد ۲۲۴ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.