| کد خبر: 171265 |

سردار رحیمی خبر داد:

◄ تقسیط جریمه 15 هزار خودرو و 20هزار موتورسیکلت

نشست رسانه‌ای رییس‌پلیس پایتخت به‌منظور تشکیل واحد ویژه رسیدگی به اعتراضات وسایل نقلیه توقیفی در دهه ولایت، برگزاری اولین دوره آموزشی پلیس حرفه‌ای راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک پلیس پایتخت و دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی در حال برگزاری است.

تین نیوز

نشست رسانه‌ای رییس‌پلیس پایتخت به‌منظور تشکیل واحد ویژه رسیدگی به اعتراضات وسایل نقلیه توقیفی در دهه ولایت، برگزاری اولین  دوره آموزشی پلیس حرفه‌ای راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک پلیس پایتخت و دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سردار حسین رحیمی گفت: برنامه امروز از دو بخش تشکیل شده که یک بخش آن امضای تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی است چراکه دکترین پلیس در به خدمت گرفتن روش‌های علمی در شهر است.

به گفته سردار رحیمی، در ارتباط با سنجش ترافیک شهر تهران و نیز مدیریت سرویس‌های مدارس تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه بهزیستی منعقد خواهیم کرد و آمادگی این را داریم که با دانشگاه‌ها ارتباط بهتری را در جهت ایمن‌سازی ترافیک به همراه پلیس به‌صورت کامل برقرار کنیم.

سردار حسین رحیمی در نشست خبری گفت: پلیس به این سمت می رود که از پتانسیل‌های موجود در جامعه استفاده کند. امروز باور ما بر این است که با روش‌های قدیمی نمی‌توان بهره وری و اثربخشی را بالا برد و لذا باید از شیوه‌های نوین و جدید برای بالا بردن اثربخشی استفاده کرد.

به گفته رحیمی، در همین ارتباط از شیوه‌هایی که سردار مهماندار پیشنهاد دادند استفاده خواهیم کرد. در واقع می‌خواهیم از ظرفیت‌های دانشگاه بهزیستی و توانبخشی که در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی سابقه خوبی دارد استفاده کنیم و امروز پلیس تفاهم‌نامه‌ای را با حضور دکتر امیر مسعود عرب رئیس دانشگاه بهزیستی و توانبخشی ایران به امضاء رساند تا به آنچه برای ما اهمیت دارد از این رهگذر دست پیدا کنیم.

سردار رحیمی اشاره کرد: این تفاهمنامه با پرداختن به موضوعاتی از قبیل سنجش اثربخشی اجرای طرح در محدوده تهران با شیوه نوین٬ بررسی وضعیت سرویس مدارس در تهران٬ روش‌های ارتقای فرهنگ ترافیک٬ ارتقاء جایگاه اجتماعی پلیس در بین آحاد مردم٬ کاهش صدمات ناشی از ترافیک و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی هستند که در این تفاهم‌نامه قید شده و به آن خواهیم پرداخت.

سردار رحیمی بیان کرد: یک جهش جدید در بحث انضباط اجتماعی در شهر تهران به زودی آغاز خواهیم کرد زیرا گله های زیادی را از مردم شنیده‌ایم و به نظرمان انضباط اجتماعی در میان مردم تقلیل پیدا کرده است، لذا از هفته آینده با همکاری پلیس راهور و دیگر بخش‌های تخصصی پلیس که با ما در این امر همکاری خواهند داشت، طرح مان را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم وضعیت اجتماعی در شهر را ارتقا بدهیم.

رتبه‌بندی افسران راهنمایی و رانندگی

به گفته وی، جریمه‌ها باید با دقت بیشتری کنترل شوند تا کسی ناحق جریمه نشود. افسران اخطاریه‌نویس رتبه‌بندی خواهند شد تا کسی  را به ناحق جریمه نکنند و اگر این اتفاق بیفتد با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت پلیس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است که حدود 20 نوع تخلف به ما گزارش شده است و با افرادی که این مشکل را ایجاد می‌کنند، قطعاً برخورد خواهد شد. آمارها حاکی از آن  است که بیش از 12 درصد افزایش برخورد با متخلفان حادثه‌ساز را در شهر شاهد بوده‌ایم که اغلب آنها هم نمره منفی دریافت کرده‌اند.

طرح شبانه برخورد با تخلفات

وی با اشاره به طرح شبانه برخورد با تخلفات نیز، یادآور شد: این طرح برای برخورد با متخلفان شبانه است که از هفته آینده با تمام ظرفیت پلیس از ساعت 10 شب تا 3 صبح اعمال خواهد شد. طرح برخورد با موتور سیکلت‌های سنگین را نیز در دست اقدام داریم که به زودی اجرایی می شود این طرح بیشتر در روزهای پنجشنبه و جمعه که موتورسیکلت‌ها تردد بیشتری در شهر دارند اعمال می‌شود. پلیس با کسانی که برای عبور از شهر و رسیدن به پیست‌ها تلاش اقدام می‌کند برخوردی نخواهد داشت. توجه ویژه به آن دسته از موتورسوارانی است که در محورهای اصلی اختلال ایجاد می کنند.

توجه ویژه پلیس راهور به سرویس مدارس

سردار رحیمی در خصوص سرویس مدارس مدارس نیز، گفت: حدود 25 هزار سرویس مدارس داریم که 16 هزار آن تاکسی و سواری و 9 هزار دستگاه آن ون و مینی‌بوس هستند. پلیس تاکید دارد که به راننده سرویس مدارس آموزش داده شود. زیرا برخورد با کودکان و دانش‌آموزان بسیار برخورد متفاوتی در مقایسه با دیگر افراد جامعه است.

تقسیط جریمه‌ها

وی افزود: نکته بعدی تشکیل یک ستاد واحد برای رسیدگی به جریمه‌های خودروها و موتورسیکلت‌ها است. حدود  15 هزار خودرو و 20 هزار موتورسیکلت  وجود دارند که بالای یک میلیون تومان جریمه به آن‌ها تعلق گرفته است از این رو برنامه‌ریزی شده تا با تشکیل ستاد ویژه تقسیط جرایم در یک مدت مشخص صورت بگیرد تا افراد بتوانند با پرداخت جرایم خودرو و موتورسیکلت خود را ترخیص کنند. بخش زیادی از این خودروها و موتورها توسط دوربین‌ها  اعمال قانون شده و به صورت دستی جریمه نشده‌اند.

رئیس پلیس تهران خاطر نشان کرد: در سال گذشته وضعیت کشته‌شدگان ناشی از سوانح  در تهران آمار بالایی را نشان داد که موجب تاسف است. اما تلاش پلیس یک بخش کار است و بخش دیگر خود عابرین و رانندگان هستند که باید قوانین را رعایت کنند. زیرا ارتقای فرهنگ ترافیک تنها در گرو همکاری مردم با دستگاه‌های اجرائی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.