| کد خبر: 171253 |

◄ فرصت صادرات مصالح به قطر از بنادر کوچک ایران

کشور قطر که میزبانی جام جهانی 2022 را به عمده دارد با ایران نزدیک به 250 کیلومتر مرز آبی دارد.

تین نیوز

به باور یک کارشناس حمل‌ونقل، جام جهانی 2022 فوتبال قطر می‌تواند فرصت مناسبی جهت رونق صادرات مصالح ساختمانی به این کشور باشد.

‌‌‌‌‌به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی در توضیح این موضوع گفت: با توجه به این‌که بخش اعظم استادیوم‌های ورزشی کشور قطر از مصالح بتنی و فلزی ‌شکل می‌گیرد، کشور ایران با دارا بودن مصالح شن و ماسه‌ای، سیمان، آهن آلات و... بهترین فرصت ممکن را جهت صادرات این مصالح به کشور قطر دارد.

وی افزود: در این راستا نقش بنادر کوچک موجود در سواحل جنوب ایران از جمله بنادر کوچک منطقه لنگه و پارسیان فرصتی مغتنم و ایده‌آل جهت صادرات مصالح اشاره شده است.

این کارشناس حمل‌ونقل و فعال حوزه بنادر و دریانوردی تاکید کرد: همچنین می‌توان با ایجاد تاسیسات سنگ‌شکن از پتانسیل مصالح کوهی موجود در مناطق ساحلی شرایط را برای بهترین بهره‌برداری جهت اشتغال‌زایی و رونق سواحل جنوب ایجاد کرد. 

مرادی گفت: امید است دست‌اندرکاران امر در وزارت صنایع و سازمان بنادر با اهتمام وافر به این موضوع از  فرصت به‌دست آمده جهت شکوفایی صادرات مصالح ساختمانی به ویژه سیمان که در حال حاضر مازاد بر مصارف داخلی تولید می‌شود، استفاده کنند.

به گزارش تین‌نیوز، کشور قطر که میزبانی جام جهانی 2022 را به عهده دارد با ایران نزدیک به 250 کیلومتر مرز آبی داشته و تنها مرز زمینی آن نیز با کشور عربستان است.

همچنین بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در فروردین ماه امسال،  میزان صادرات سیمان و کلینکر ایران در سال ۹۶ حدود ۱۲.۶ میلیون تن با ارزش ۴۲۹ میلیون دلار بوده و عمده بازار صادراتی سیمان ایران  نیز کشور عراق است که به‌تازگی به دلیل حمایت از تولید داخل نه تنها واردات سیمان ایران به این کشور بلکه واردات سیمان از دیگر کشورها را نیز ممنوع کرده است و فقط اجازه ورود کلینکر به این کشور را داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.