| کد خبر: 171251 |

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر اهواز:

◄ افزودن ۵۰‌دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهواز

۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهواز اضافه می‌شود.

تین نیوز

عضو شورای‌شهر اهواز با اشاره به این‌که تاکنون ۲۶‌دستگاه اتوبوس به خطوط خدمات رسان به مردم تزریق‌شده است، گفت: به دنبال خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس در سال ۹۷ هستیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شورای‌شهر اهواز، سیدناصر موسوی‌نژاد با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی درست و حساب‌شده توسط شهرداری در زمینه استفاده از حمل‌ونقل عمومی، افزود: شهرداری به‌تنهایی قادر به انجام این کار نیست و به همکاری جدی و به‌موقع مسئولان کشوری، استانی و مردم نیاز است.

وی با اشاره به بررسی جنبه‌های مختلف وضعیت ناوگان اتوبوس‌رانی کلان‌شهر اهواز در ابتدای آغاز به کار شورای اسلامی شهر اهواز، افزود: ناوگانی فرسوده، رو به نابودی و وضعیت ناخوشایندی را مشاهده کردیم که بیشتر زیرساخت‌های آن قابل از استفاده نبود.

عضو شورای‌شهر اهواز به رویکرد و عزم اعضای شورای‌شهر، شهردار، مدیران اتوبوس‌رانی و ارتباط تنگاتنگ با استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس، بیان کرد: امید است از این وضعیت نامطلوب خارج و بتوان به مرحله رضایت‌بخش و در شان مردم اهواز رسید و تغییراتی را در این زمینه ایجاد کرد که در همین راستا فردی متخصص حمل‌ونقل و ترافیک به‌عنوان رئیس کمیسیون این بخش انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای فعالیت شورا و شهردار با مساعدت استاندار خوزستان تاکنون 52 دستگاه اتوبوس از نوع اسکانیا بااعتبار هر دستگاه شش میلیاردریال و 9 دستگاه مینی‌بوس از نوع ایسوزو به قیمت هر دستگاه یک میلیارد و 650 میلیون ریال خریداری‌شده است.

موسوی‌نژاد با اشاره به این‌که تاکنون 26 دستگاه اتوبوس به خطوط خدمات رسان به مردم تزریق‌شده است، ادامه داد: به امید خدا به دنبال خرید 50 دستگاه اتوبوس در سال 97 هستیم.

عضو شورای‌شهر اهواز به تبیین اقدامات موردنیاز در جهت توسعه خدمات حمل‌ونقل عمومی پرداخت و گفت: اصلاح هندسی معابر ترافیک خیز، ایجاد مسیر تردد ویژه اتوبوس‌ها و کاهش زمان مبدا و مقصد مسافران، خرید اتوبوس باکیفیت ازجمله این موارد است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی بهره‌برداری از حمل‌ونقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی، افزود: از مردادماه سال جاری هوشمند کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی اجرایی خواهد شد که نتیجه این امر رایگان شدن خدمات، امکان شارژ کارت‌ها در اتوبوس‌ها، نظارت و مدیریت سوخت، توسعه در بخش‌های مختلف پروژه و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی سازمان را در بر خواهد داشت.

موسوی‌نژاد با اشاره به واگذاری اتوبوس‌های خریداری‌شده به بخش خصوصی با پایین‌ترین قیمت به میزان 100‌میلیون تومان، 50‌میلیون تومان نقد و مابقی آن اقساط هشت‌ساله، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های زیرگذر و روگذر و حذف چراغ‌قرمز در معابر ترافیک خیز از دیگر اقدامات در جهت توسعه خدمات شهر به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی است.

عضو شورای‌شهر اهواز با اشاره به این‌که در بازدید از مناطق مختلف اهواز مردم از عدم دقت رانندگان در تنظیم وقت در توقفگاه‌ها گله کردند و افزود: مردم اهواز خواستار بهبود کمی و کیفی اتوبوس‌ها به‌ویژه در مناطق محروم بودند که بتوان در دوره چهارساله پنجمین شورای‌شهر اهواز تحقق بخشید.

وی عنوان کرد: ناوگان اتوبوس‌رانی در منطقه عین دو با توجه به وسعت جغرافیایی و عدد جمعیت ساکن در منطقه و مسیری که اتوبوس منطقه باید طی کند، نامساعد است.

موسوی‌نژاد بابیان این‌که با بهره از ظرفیت دانشگاه شهید چمران، سمن‌های متخصص مردمی و بخش‌های مختلف حوزه حمل‌ونقل عمومی، بودجه سال گذشته بااعتبار بالغ‌بر 85 میلیارد تومان را تجزیه‌وتحلیل کردیم، گفت: بعضی اقدامات همچون هزینه خرید اتوبوس، خرید سایبان ایستگاه‌های اتوبوس را از بودجه سال 97 را به لحاظ دست‌وپا گیر بودن بااعتبار بالغ‌بر 47 میلیارد تومان حذف و به بودجه شهرداری مرکز انتقال دادیم.

عضو شورای‌شهر اهواز با اشاره به دعوت از سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها نظیر ایجاد ایستگاه مکانیزه، ساخت پل عابرپیاده و زیرگذر و استقبال قابل‌توجه، خاطرنشان کرد: با ساخت و نگهداری آن‌ها بحث بهره‌برداری تبلیغاتی توسط شرکت‌ها بر روی سازه‌ها انجام می‌شود و دیگر نیازی به هزینه نیست اما این کار با نظارت عوامل شهرداری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش بودجه سال جاری سازمان به دو دلیل، ادامه داد: بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران و دیگری با توجه به اینکه سازمان یک سازمان خدماتی است و درآمدی در آن تعریف‌نشده سعی کردیم، بخشی از هزینه‌ها به شهرداری مرکز مانند خرید اتوبوس، خرید ایستگاه‌ها انتقال شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.