| کد خبر: 171250 |

◄ نارضایتی خریداران از تأخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی

تأخیر در تحویل خودرو در ایران بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان را در فرایند فروش خودروسازان به خود اختصاص داده است.

تین نیوز

تأخیر در تحویل خودرو در ایران بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان را در فرایند فروش خودروسازان برانگیخته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، تأخیر در تحویل به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل‌شده است.

خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و وارداتی معمولاً محصول خریداری‌شده را با تأخیر قابل‌توجهی نسبت به قرارداد دریافت می‌کنند.

این وضعیت اخیراً در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیرماه، تقریباً تمام شرکت‌های واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تأخیر دارند.

خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تأخیرهای قابل‌توجهی داشتند که اخیراً این تأخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به‌دنبال داشته است.

در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به تأخیر در تحویل خودروی فروخته‌شده بوده است؛ تأخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.

بعد از تأخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالاً این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که باکیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.

پس‌ازآن نیز کم بودن تنوع آپشن‌ها بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

دو موضوع عدم تناسب قیمت باکیفیت خودرو و همچنین تأخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.

البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به‌نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال‌جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.

متأسفانه انحصاری بودن بازار ایران، عدم خصوصی‌سازی خودروسازان بزرگ و رانت قدرتمند خودروسازان در تمام دستگاه‌ها باعث شده تا شرکت‌های خودروساز خود را طلب کار ملت بدانند و فروش خودرو با هر شرایطی را لطف به مردم بدانند.

خصوصی‌سازی واقعی و واردات همراه با مدیریت می‌تواند بازار ایران را از شرایط نامطلوب کنونی خارج کند؛ اما به‌نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای اصلاح این شرایط وجود ندارد و دولت‌مردان تنها به شعار دادن و حرکات نمایشی اکتفا کرده‌اند و هیچ قدم جدی در مسیر اصلاح شرایط صنعت و بازار خودرو برنمی‌دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.