| کد خبر: 171202 |

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری:

◄ با حذف ارز مسافرتی، گردشگری خارجی به رکود می‌رود

با حذف ارز مسافرتی، سفرهای تفریحی خارجی در برهه زمانی بین دو تا سه ماه آینده رو به کاهش خواهد گذاشت.

تین نیوز

حذف ارز مسافرتی از بسته ارزی رکودی را به بازار گردشگری خارجی کشور وارد خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، اکبر غمخوار عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری تهران پیش‌بینی کرد: با حذف ارز مسافرتی، سفرهای تفریحی خارجی در برهه زمانی بین دو تا سه ماه آینده رو به کاهش خواهد گذاشت.

وی با تقسیم‌بندی مسافران خارجی کشور عنوان کرد: مسافرت‌ها عموما در قالب امور تجاری-کاری، دیدار با خانواده‌هایشان که در خارج ساکن هستند، زیارت قبور اهل‌بیت و عتبات عالیات و تفریح انجام می‌شود که با حذف ارز مسافرتی تنها گروه مسافرت تفریحی و گردشگری کشور، با رکود مواجه خواهد شد.

غمخوار توضیح داد: مسافران تفریحی هم برای برقراری تناسب بین بودجه و قیمت دلار، سفر خود را به تاخیر خواهند انداخت تا بتوانند ارز موردنیاز خود را تهیه کنند و دوباره بار سفر ببندند.

عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری ادامه داد: با توجه به این‌که هنوز بسته ارزی اجرای نشده است، تمام حواله‌های بانکی در خروجی کشور، ارز دریافت می‌کنند و به نظرم دولت از هفته آینده با ابلاغ بسته ارزی، آن را اجرا خواهد کرد.

 در بسته جدید ارزی، محدود کردن ارز دولتی به کالاهای اساسی و دارو، به رسمیت شناختن نرخ آزاد ارز، بازگشت صرافی‌ها به عرصه مبادلات ارزی و حذف سهمیه دولتی برای ارز مسافری، حذف محدودیت در ورود ارز و طلا به کشور و امکان افتتاح حساب ارزی توسط بانک مرکزی برای افراد حقیقی و حقوقی، پنج تصمیم مهم توسط هیات دولت گرفته‌شده است.

در این بسته دولت تا سقف ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی را در بازار اول و برای واردات کالاهای اساسی و دارو اختصاص خواهد داد. ارز صادرکنندگان نیز در بازار دوم و بر مبنای عرضه و تقاضا به فروش می‌رسد. علاوه بر این دولت سقف ورود ارز را آزاد کرد. دولت همچنین اعلام کرد کلیه صرافی‌های مجاز می‌توانند در چارچوب انجام معاملات خرد نسبت به خرید ارز به‌صورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی، به‌ویژه مقررات مبارزه با پول‌شویی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.