| کد خبر: 171193 |

◄ اجرای طرح گسترده آرام‌سازی در سطح محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان

​در راستای ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح گسترده آرام‌سازی در محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان (استان قم) عملیاتی شد.

تین نیوز

 سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان، گفت: عملیات اجرایی این طرح از نیمه دوم فروردین‌ماه سال‌جاری آغازشده که امیدواریم حداکثر تا پایان آبان ماه 97 تکمیل و بهره‌برداری کامل می‌‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل  از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم،  سیدمهدی موسوی در ادامه به موقعیت ترانزیتی و گستردگی محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح که به‌صورت امانی و با بهره‌مندی از دانش و تجربه عوامل راهدار و استفاده از ناوگان قدرتمند و بزرگ راهداری استان در حال پی‌گیری است تاکنون 816 دستگاه پل آبرو جاده‌ای با اجرای خاک‌ریز حائل ایمن و بالغ‌بر 50 کیلومتر از سطح راه‌های بخش آرام‌سازی شده است.

موسوی تصریح کرد: اجرای طرح آرام‌سازی که مشتمل بر اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم، شانه‌سازی، پاک‌سازی و علف‌زنی و ...است که نقشی اساسی در کاهش حوادث جاده‌ای دارد.

وی در خصوص برخی اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای این طرح نیز توضیح داد: در محور قم سلفچگان عملیات شانه‌سازی به طول 20‌کیلومتر (با حجم بارریزی افزون برد و هزار مترمکعب) و ایمن‌سازی رفوژ به طول 15‌کیلومتر (با حجم بارریزی افزون بر پنج هزار مترمکعب) جهت جلوگیری از ورود خودرو به لاین مقابل اجرایی شده است.

موسوی افزود: در محور راهجرد – سلفچگان (بعد از قوس امام‌زاده جعفر ع) جهت ممانعت از سقوط وسایط نقلیه به مسیل (که ارتفاعی بالغ‌بر 15 متر دارد) عملیات تعریض مسیر واحداث دیواره حائل به طول دویست متر و درکم‌ترین زمان ممکن به انجام رسیده است.

 وی افزود: هم‌چنین در محور کوهستانی قم – تفرش (محدوده گردنه گیان) که از مناطق ییلاقی استان‌های قم و مرکزی است جهت جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه، طرح تعریض مسیر به عرض چهار متر و احداث دیواره خاکی مستحکم به طول سیصدمتر (با حجم بارریزی افزون بر 980 مترمکعب) به اجرا درآمده است.

مسئول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان قم، اجرای طرح ایمن‌سازی اجسام صلب (تیرهای روشنایی، فندانسیونها، پایه دوربین‌ها و ...) را از دیگر اقدامات این اداره درراستای اجرای پروژه رفع نقاط پرتصادف و کاهش حوادث جاده‌ای طی مدت یادشده دانست و عنوان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در این طرح به‌صورت کاملا امانی و با بهره‌مندی از عوامل و امکانات اداره متبوع بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.